Ремонт на имунитета преди пролетта

162
Ремонт на имунитета преди пролетта

Зеле, лук, чесън и плодове ни дават „добри” бактерии

Зимата си отива, идва пролетта. Отминават зимните проблеми като грип, вирусни заболявания, различни настинки. Зимните болести и лечението им обаче са оставили своите следи. Обострили са синузити, хронични бронхити, създали са проблеми и със стомаха. Баналните простуди, дори да не сме прилагали агресивно лечение, събуждат различни алергии като спастични бронхити и астма, алергични хреми и така нататък.

Освен това нерядко след острата фаза на боледуване има период на възстановяване, който може да бъде много досаден. Човек се чувства отпаднал, уморява се лесно, поддържа ниска субфебрилна температура или продължава да кашля. Дългото пиене не антибиотици често причинява гъбични инфекции, дисбактериоза и др., които потискат имунитета, алергизират и водят до обменно метаболитни нарушения.

Някои натрупват килограми – затлъстяват, други измършавяват, нарушава се усвояването и това може да е причина за анемия. Пребиотиците могат да помогнат много за бързото възстановяване на нормалния чревен статус. Накратко, пребиотиците са храни не за нас, а за нашите „добри” бактерии – бифидо-бактериите, лактобацилите и др. Те се съдържат в зелето, плодовете, лука, цикорията, чесъна, фасула, граха, артишока, аспержите и други.



При малко по-добра организация на храненето не е проблем набавянето на пробиотични храни, но въпреки това съвременните хора страдат от сериозен дефицит на такива храни, посочва доктор Атанас Михайлов пред вестник "Монитор". Именно с този дефицит се обяснява разпространението на заболявания като дисбактериозата, атопичния дерматит, артрита, имунодефицитните състояния.

За да предпазя читателите от изкушението да търсят хапчета или храни, изкуствено обогатени с пребиотици, подчертавам, че основен и незаменим източник си остават суровите растения. Профилактичната дневна доза пребиотици е около 6 г. Горна граница на консумация няма, при прекаляване може да се получи подуване на корема и повишено газообразуване. Еквивалент на 6 гр пребиотик са 9.3 гр суров корен от цикория, 19 гр сурова гулия (земна ябълка), 25 гр сурови листа глухарче, 34 гр суров чесън, 50 гр суров праз, 70 гр суров лук.

Изброих продукти, които могат да се намерят по това време в магазините, не са екзотични и е само въпрос на организация да се включват системно в ежедневното меню. Добре е да включим и някои хомеопатични средства. Например Monilia albicans 15 CH ще се приема понеделник-сряда-петък по 5 гранули. Това е хомеопатичен препарат за ликвидиране на гъбичните инфекции, които по правило се явяват след антибиотични курсове.



Добави коментар