Магнезий срещу инсулт

130
Магнезий срещу инсулт

Консумирайте повече листни зеленчуци, ядки и варива

Хората, които консумират богати на магнезий хранителни продукти, като листни зеленчуци, ядки и варива, са изложени на понижен риск от инсулт, предаде Ройтерс. Обобщението е в резултат на шведско изследване.

Авторите на проучването от института "Каролинска" обаче отбелязват, че изследването е насочено към магнезия в храните и се въздържат да препоръчват приемането на елемента под формата на хранителна добавка, съобщи bTV.

"Открихме връзка между набавяния чрез храната магнезий и понижения риск от инсулт, и особено от най-разпространената му форма - исхемичен мозъчен удар", казва ръководителят на изследването Сузана Ларшон.



За целите на изследването шведските специалисти са анализирали данни от няколко предишни проучвания, обхванали около 250 000 души от САЩ, Европа и Азия, наблюдавани средно в продължение на 11,5 години.

Изследователите са установили, че за всеки допълнителни 100 милиграма магнезий, които хората си набавят дневно чрез храната, рискът от исхемичен инсулт намалява с девет процента.

В САЩ препоръчителната дневна доза магнезий за хора над 31 години е 420 милиграма за мъжете и 320 милиграма за жените.



Добави коментар