Към магазина за играчки или за очила?

94
Към магазина за играчки или за очила?

Основната причина за късогледство

Скорошна статистика показва, че мащабът на късогледството сред децата в училищна възраст и подрастващите започва да достига до размерите на епидемия.

Австралийски учени смятат, че нито навикът на децата да прекарват много време пред монитора на компютъра, нито четенето на книги или пък генетиката са реална причина за възникването на миопия. Единственото нещо, което може да спаси децата ни от проблеми със зрението, е условието да прекарват минимум три часа дневно на слънчева светлина.

За да достигнат до тревожните си заключения, учените са направили проучване с участието на деца до 19 годишна възраст. В рамките на изследването те установили, че проблемите със зрението най-често са резултат от липсата на достатъчно светлина в помещението. Дори добре осветената класна стая не снабдява детските очи с необходимата светлина, твърдят учените.



Много специалисти по офталмология смятат, че децата могат да запазят нормалното си зрение възможно най-дълго време, само ако придобият навика да прекарват навън голяма част от времето си.

Храни за детските очи

Моркови

Детето може да ги яде във всякакъв вид – сурови, варени, задушени. В морковите се съдържа каротин, от който организмът синтезира много полезния за зрението витамин А. Каротинът е водоразтворим и се усвоява 10 пъти по-добре, ако морковът е задушен в сметана. При термична обработка всички полезни вещества в моркова се запазват. Каротин може да си набавите също така чрез шипките, кайсиите и зелените чушки.

Къпините

В тях се съдържат витамини В1, С и други полезни вещества. Притежават свойството да повишават остротата на зрението и да намаляват умората на очите. Можете да ги консумирате и в замразен вид, тъй като е губят качествата си.

Тиква

Често тиквата е подценявана като храна, но е много полезна. Богата е на витамини С, А, В1 и В2. В тиквата се съдържа полезния за очите микроелемент – цинк! При термична обработка той не се губи.

Извара

В нея се съдържа голямо количество рибофлавин, т.е. витамин В2. Той влияе върху обмяната на веществата в лещата и роговицата на окото. Изварата също така е богата на витамин В12, от който зависи пълноценното кръвоснабдяване на очите на децата. Защо домашен сладолед? Към храните, полезни за детските очи, може да добавим рибата и покълналите семена от пшеница и ръж, а също така и продуктите, богати на витамин Е.



Добави коментар