Какво трябва да знаем за фолиевата киселина?

140
Какво трябва да знаем за фолиевата киселина?

Знаете ли, че е важна за момчетата в тийнейджърска възраст?

Фолиевата киселина е витамин, който възстановява имунитета и поддържа работата на сърцето и кръвоносните съдове. Той стимулира работата на всички органи, особено на кожата, и подпомага процеса на растеж на косата.

Заедно с витамини като В6 и В12, фолиевата киселина понижава риска от развитие на заболявания на очите с 30%. А в комбинация с пантотеновата киселина и парааминобензоновата киселина предпазва от побеляване на косата.

Можем да продължим да изброяваме основните ползи от фолиевата киселина. Днес обаче искаме да обърнем вниманието си конкретно към периодът на бременността.

Ежедневната доза фолиева киселина по време на този важен период от живота на жената е 400 мг.

Многобройни са изследванията, кито сочат, че продължителният прием на витамин В9, както още е позната фолиевата киселина, позволява да се избегнат не само много усложнения по време на бременността и раждането, но е и полезен за здравето на женския организъм до настъпването на менопаузата.

Учените са установили, че приемът на фолиева киселина спомага за избягването на проблеми с гръбната на детето, участва в правилното формиране на нервната система на плода и е незаменим при лечението на следродова депресия. Всичко това наклонява везните към твърдението, че фолиевата киселина е най-важният витамин на жената.

До какво може да доведе дефицитът на витамин В9?

До отсъствието на нормална реакция на репродуктивните органи към естрогена.

Фолиевата киселина е много важна за момичетата в тийнейджърска възраст. Тя коригира половото съзряване и помага за справяне с акнето. 

Фолиевата киселина е необходима и на мъжете

Тя способства за съзряването на спермата. За да може при момчетата да се развият нормални полови характеристики, глас, брадичка, увеличаване на простата и т.н., те се нуждаят от оптимална доза фолиева киселина.

Какво лекува копривата?

Кои са основните източници на витамин В9?

Това са бобовите култури, салатата, спанака, зелето, зеленият лук, зеленият грах, фасулът, цвеклото, морковите, доматите, пълнозърнестият хляб, овесените ядки и др.

Храните от животински произход, богати на фолиева киселина, са: черният дроб, бъбреците, изварата, кашвалът, хайверът и яйченият жълтък.



Коментари

Коментар: 1
Б9

Една част от хората имат проблем с конвертирането на фолиевата от храните и добавките! Затова по-добрия вариант е 5-MTHF.


  • 1

Добави коментар