Как да спрем настинките?

245
Как да спрем настинките?

Често простудите са свързани с недостига на желязо в организма

С настъпването на все по-студените и мрачни есенни дни значително се увеличава броят на хората с простудни и инфекциозни заболявания. След лятото организмът ни има още време, за да се пренастрои към зимен режим. Как да укрепим своя имунитет и да се противопоставим на настинките?

1. Приемайте витамини

Витамин С е необходим за стимулирането на защитните сили на организма. Неговият недостиг неизбежно води до податливост на заболяване. Много витамин С се съдържа в цитрусовите плодове, кивито, червения пипер, пресните плодове и зеленчуци. Ако вие или вашият лекар прецените, приемайте допълнително мултивитамини или витамин С на таблетки.

Други важни за имунитета витамини са тези от групата В, които се съдържат най-вече в месото, рибата, яйцата. Бирената мая също укрепва защитните сили. Прополисът има тонизиращо и регенеративно свойство.

2. Солена вода в носа

Спреят с морска вода (два пъти дневно – сутрин и вечер) се използва при лечението на хрема, но е полезен и за профилактиката на настинка, простудни и вирусни заболявания.

3. Мийте по-често ръцете си

Вирусите, предизвикващи простудни заболявания, са силно заразни и се предават най-често чрез ръцете. Най-лесно е да се заразите на местата, където се струпват или преминават много хора. Вирусите живеят с часове върху повърхността на предметите. Достатъчно е да прилепите мръсната си ръка до носа и да вдишате, за да се заразите.



4. Обличайте се с по-топли дрехи

Ако са ви измръзнали краката или ръцете, побързайте да ги стоплите. Другите части от организма в това време получават по-малко кръв, следователно по-малко защитни кръвни телца, способни да се противопоставят на вируса. Завивайте с шал носа и устата си в студеното време. Защитните телца функционират най-добре при температура около 37 градуса и вдишването на леден въздух ще намали активността на имунната система.

5. Приемайте храни, богати на желязо

Често простудите са свързани с недостига на желязо в организма. Ако не приемате достатъчно желязо, вашите клетки ще страдат и от недостиг на кислород, а това забави обмяната на веществата, посочва zdrave.bg. Недостигът на желязо се проявява под формата на повишена умора, бледост и отпадналост. Употребявайте повече риба, яйца, птиче и тъмно месо.

6. Почивайте си повече

Известно е, че умореният и отпаднал организъм трудно може да противостои на заболяванията. Почивайте си повече, спете повече, разхождайте се повече на чист въздух. Избягвайте пренапрежението и стреса!



7. Не яжте твърде калорична храна

Общата тенденция е, че през есента и зимата хората приемат по-калорични продукти, отколкото през лятото. Тялото се запасява със сили, за да противостои по-успешно на идващите със студа заболявания. Но бъдете внимателни - прекомерно голямото количество калории и наднорменото тегло изморяват и отслабват организма, а голямото количество мазни и сладки храни намалява имунната защита.

8. Не затопляйте твърде много помещенията

Сухият въздух изсушава лигавиците на носоглътката и ги прави по-уязвими към инфекциите. Поддържайте температура в стаите около 20 градуса и ги проветрявайте по-често. Намерете начин да овлажнявате въздуха.

9. Приемайте ехинацея

Полезните свойства на това растение-имуностимулант са отдавна доказани и проверени. Ехинацеята повишава съпротивителните сили на организма към респираторните инфекции, в това число и към грипа. Препоръчва се растението да се приема в продължение на 10 дни всеки месец, а през зимните месеци или при грипна епидемия – в продължение на 20 дни. Ехинацеята се приема на капки (по 50 капки 3 пъти дневно) или на таблетки (по 325 мг всеки ден).

Важно! Не бъркайте хремата и дращенето в гърлото с грипа, който като правило се проявява с бързо и силно повишаване на температурата, болки в мускулите и ставите, главоболие. Грипът може да доведе до сериозни усложнения, понякога с летален край. За да се защитите от инфекция, приемайте антивирусни препарати.



Добави коментар