Как да избутаме детето от пътя към диабета

168
Как да избутаме детето от пътя към диабета

Отучването от сладките храни започва в момента, когато престанете да дохранвате детето с шоколад и бонбони

Не искахме да използваме това тежко заболяване, за да привлечем погледа ви към темата за вредите от захарта, но причините ни са важни. В наши дни диабетът и затлъстяването са все по-често срещани сред малките деца, а статистика сочи, че всяко трето дете има кариеси. Затова ако забелязвате, че детето ви яде прекалено много сладко, вземете мерки!

Организмът на малкото човече тепърва ще укрепва, а в първите години от живота му, когато съзнателният избор е все още ваш, е препоръчително да наблегнете на здравословното хранене и умерените физически натоварвания.

Отучването от сладките храни започва в момента, когато престанете да дохранвате детето с шоколад и бонбони. Някои родители погрешно смятат, че след като детето на обяд не е изяло всичко, може да му се даде бисквита или няколко парчета шоколад, за да се засити.

Такава практика провокира разбирането у детето, че ако не изяде невкусната храна на закуска, обяд и вечеря, може да си получи дозата сладко без проблем. Не е правилно да разделяме храната на вкусна и невкусна, детето трябва да гледа на храната, която му се дава, като полезна за организма му.

Вижте още: 7 грешки на младата майка

Когато решите да подхванете борбата с вредните навици на детето да яде сладко постоянно, знайте, че не можете да го направите веднъж и завинаги. Сладките изделия не изчезват просто така. Опитайте се постепенно да ги замените с полезни алтернативи – сушени плодове, мармалад и халва. Тези храни са в списъка на позволените сладости.

Проучване сочи, че децата, които имат зависимост към сладкото, вероятно се намират в неприятно психологическо състояние, подобно на депресията. Опитайте се да намерите причината за това състояние.

Ако детето ви е вече по-голямо, разкажете му за вредите, които може да нанесе прекаляването със захарта. Покажете му снимки на деца, които страдат от затлъстяване.

Друг подход за намаляване на количеството на приеманата захар е въвеждането на специални дни. В четвъртък и събота ядем бонбони, в понеделник – сладолед. В останалите дни включваме разрешените сладости.



Добави коментар