Изтръпването на ръцете е сигнал за висок холестерол

772
Изтръпването на ръцете е сигнал за висок холестерол

Внезапното изтръпване и слабост в ръцете или краката може да е признак за високи нива на холестерол в кръвта

Внезапното изтръпване и слабост в ръцете или краката може да е признак за високи нива на холестерол в кръвта, които се натрупват и допринасят за сърдечни заболявания. Това пише британският вестник Дейли Експрес, като се позовава на експертите от лечебното заведение в клиниката Майо.

Материалът пояснява, че слабостта и изтръпването на крайниците, обаче, не са преки симптоми на високи нива на холестерол и не могат да служат за поставяне на окончателна диагноза, посочва БГНЕС.

Според експерти атеросклерозата възниква, когато артериите са запушени от мазнини, холестерол и други вещества. Усещането за изтръпване в крайниците се появява, когато плаките се натрупат в артериите, водещи до мозъка.

Можете да разберете със сигурност нивото на холестерола в кръвта само с помощта на кръвен тест. Според лекарите обаче неясната реч, временната загуба на зрение на едното око или проблемите с мускулите на лицето също показват висок холестерол в кръвта.

Лекарите отбелязват, че при много пациенти нивата на холестерола са повлияни от диета с високо съдържание на наситени и транс-мазнини.

Добави коментар