Есенна антивирусна програма

255
Есенна антивирусна програма

Градските жители са жертва на много вируси през есента

Съвременният голям град е отървал хората от физическите натоварвания и битовите неудобства, създавайки редица нови и не по-малко сериозни заплахи за здравето. Градските жители са мишена на редица инфекции, много от които се активизират именно през есента.

Човешкият организъм реагира остро на настъпването на студения сезон, в резултат на което могат да възникнат настинки, отпадналост, депресия и перманентна обща умора. Но можете да подготвите защитата си срещу есенните неприятели с няколко прости профилактични правила.



Бум на инфекциите

Рязкото понижаване на температурите, продължителният престой в помещения с изкуствена вентилация и общото отслабване на имунитета предизвикват сезонен бум на инфекциите, най-вече респираторни. В този случай комфортът и подредеността на градския бит няма да ви отърват от хремата, настинката и лошото настроение.

Профилактика: започнете грижите за организма си от собствените си навици. Респираторните инфекции до голяма степен са зависими от средата, в която живеете. Затова преразгледайте ежедневния си график и внесете полезни промени.

Въпреки капризите на времето, се старайте да прекарвате повече време на открито – 30-40 минути на ден ще са достатъчни. Друг здравословен навик е да проветрявате помещенията вкъщи и на работа – някои вируси, полепвайки по мебелите, могат да останат „живи“ до 10 денонощия!

Впрочем, не пренебрегвайте медицинските маски – ако видите, че ваш колега или спътник в метрото киха и кашля, не се срамувайте и си сложете този защитен аксесоар.

Ако редовно имате контакт с голям брой хора (отнася се и за децата), се препоръчва да спазвате и медикаментозна профилактика. Може да ползвате т.нар. средства за бариерна защита – например мази и спрейове за носоглътката, както и препарати с противовирусно действие.



Пазете си нервите

Нарушенията в дейността на нервната система могат да доведат до неудобства като повишена тревожност, безсъние и тикове, както и до сериозни отклонения. Например „следотпускната депресия“ - състояние на психологически дискомфорт при хора, които след няколко седмици почивка се завръщат в офиса или в учебното заведение.

Традиционното „обостряне на нервите“, което се случва през есента, е свързано с промяната на времето, скъсяването на светлата част от денонощието, смяната на менюто и общото понижаване на физическата активност. Можете обаче да се преборите с тези негативни фактори, посочва woman.bg.

Профилактика: първо планирайте добре завръщането си от отпуската. Добре е да се приберете вкъщи 3-4 дни преди първия ви работен ден (това е особено важно, ако сте били в друг часови пояс или друга климатична зона). Недейте да се хвърляте веднага в атака, проявявайки хиперактивност и не насрочвайте важни срещи и задачи за първите работни дни след отпуската.

Можете да подкрепите организма си с медикаменти, за които трябва да се консултирате с лекар. Разпространен „релаксатор“ са препаратите с екстракт от билката дяволска уста или валериан.

Ако за вас е важно да запазите максимална концентрация на вниманието, можете да пробвате по-специфични медикаменти. За пълна релакс-програма си направете и топла вана – капнете във водата няколко капки ароматно ефирно масло и се насладете на приятното усещане.



Стомашни заболявания

За щастие, заболяванията от чревни инфекции през есента стават по-редки. Основен проблем на сезона е обострянето на хроничните заболявания. Гастрит, язва на стомаха или дванадесетопръстника, холецистит или повишена раздразнителност на червата – през есента тези „вредители“ ще се активират и ще започнат да ви създават проблеми.

Профилактика: в никакъв случай не пробвайте самолечение! Тъй като тези заболявания са хронични, непременно трябва да потърсите лекарска помощ. Редактирайте внимателно менюто си – откажете се от гъстите бульони, от пържените, мазните, пикантните и пушени храни, от алкохола, силното кафе и черния чай. Не преяждайте и спазвайте щадяща диета.

Не забравяйте, че най-добрия начин за лечение е да не позволите на болестите да възникнат като цяло. Ако се погрижите за здравето си сами, спазвайки тези прости правила за профилактика, красивите есенни багри ще ви донесат само радост.



Добави коментар