Ефективни правила срещу настинка

70
Ефективни правила срещу настинка

Които са и елементарни

През зимата инфекциите сякаш са на всяка крачка. Хремата, кашлицата и болките в гърлото се появяват изневиделица. За да намалите риска, припомняме ви няколко елементарни, но доказали ефективността си правила:

1. Обличайте се топло

Шалът, шапката и ръкавиците са задължителни. Освен това, забравете до лятото потниците и блузките с къс ръкав, облечете пуловер, дори да е по-тънък. Късите якета, които не скриват кръста, и тънките чорапи/чорапогащници също не са подходящи за зимния сезон. Освен че трябва да бъдат топли, дрехите през зимата трябва да бъдат и сухи, защото влажната тъкан провокира преохлаждането.

Особено внимание отделяйте на краката – те трябва винаги да бъдат на топло. Оставете на работното си място чифт обувки и резервни чорапи в случай, че все пак си намокрите краката. Преди да се преобуете, масажирайте стъпалата си, за да възстановите кръвообращението и да премахнете усещането за студ, съветва zdrave.bg.



2. Затопляйте се

Ако сте премръзнали на улицата, то прибирайки се у дома, не бързайте веднага да седнете на масата, а си вземете вана или горещ душ. След това се подсушете добре и си обуйте топли чорапи.

Едва след това се отправете към хладилника. Стомахът може да почака, но ако пренебрегнете затоплянето, преохлаждането може да прерасне в заболяване. Като профилактика изпийте чаша червено вино или горещо мляко с мед.

3. Приемайте витамини

Редовното приемане на витамин С способства за производството на интерферон в организма, а това помага в борбата с вирусите. Ако витамините на таблетки не се ползват с вашето доверие, то тогава употребявайте повече кисело зеле, портокали, мандарини, лимони. Ако все пак предпочитате витамините, не забравяйте, че те не е добре да се приемат на гладен стомах.



4. Спете и не се тревожете

Сънят отпуска и позволява на организма да възстанови своя тонус, докато недоспиването отслабва имунитета. Затова нощният сън трябва да продължава не по-малко от 7-8 часа. Освен това не трябва да се нервничи, защото стресът е също помощник на болестите.

5. Поддържайте влажността на въздуха у дома

Отоплението изсушава въздуха, т.е. способства за изсушаването на лигавицата на носа. А това улеснява попадането на микробите и бактериите в носната кухина, а оттам и в организма.

За поддържането на нормалното ниво на влажност в помещението можете да си купите овлажнител за въздух или да направите нещо още по-елементарно: поставете на перваза на прозореца няколко купички с вода, като всеки ден я сменяйте. Освен това не забравяйте да отваряте прозореца всеки ден поне за 10 минути.



6. Измивайте се добре и се запасете с хартиени кърпички

За да не се заразите на обществени мести, трябва или да носите превръзка, или да се прикривате с шал. Ако този вариант не ви се вижда приемлив, тогава се опитайте по-често да миете ръцете и лицето си, защото през деня се докосвате до много предмети, върху които са прилепнали и вирусите.

Откажете се от платнените носни кърпи, които запазват вирусите “живи” и при повторното им използване способстват за тяхното пренасяне във вашия организъм. Използвайте хартиени. На работното си място пийте само от собствената си чаша или от чаши за еднократна употреба.



Добави коментар