Безсъние в горещините

60
Безсъние в горещините

В жегата заспиването е по-трудно, сънят – неспокоен


Високите температури изострят безсънието, а това е истински стрес за тялото. Липсата на сън удря нервната система и дори може да доведе до тежки депресии. Подсъзнателно, за да компенсира дискомфорта, човек започва да се тъпче безпаметно с храна. За броени дни килограми се натрупват неусетно.


Понякога обаче, когато безсънието съвпадне с горещините, може да заблуди човек и вместо да потърси лекарска помощ той да остави проблемът да отшуми от само себе си.
Възможно е точно в този момент то да не е провокирано от горещините, а да е симптом, алармиращ за хормонални, сърдечносъдови и храносмилателни проблеми. Затова при по-упорито от няколко дни безсъние се препоръчва консултация с лекар.


Ако обаче то е в резултат само на топлото време, можем да си върнем здравия сън с няколко прости правила, които трябва да се спазват неотклонно.
Най-важното е да си изработваме режим на лягане и ставане и да го спазваме възможно най-стриктно. Вечерята ни трябва да е лека, да е бедна на мазнини, а самото хранене да е възможно по-рано. Кафе след 16 не е желателно. Леките физически упражнения преди лягане освобождават мозъка от натрупаното през деня напрежение.
 



Добави коментар