9 ч. и 45 мин.

24
9 ч. и 45 мин.

Идеалното количество сън

Случвало ли ви се е да не си доспивате дни наред и изведнъж да започнете да качвате килограми? Ако е така, то това има своето научно обяснение.

Оказва се, че освен неправилното хранене и малкото физическа активност, недостатъчният сън също може да доведе до напълняване. Според проучвания на френски и американски учени, съществува пряка зависимост между липсата на сън и наднорменото тегло.

Връзката между теглото и продължителността на съня се дължи на факта, че по време на сън се отделят хормоните грелин и лептин, които регулират апетита, уточнява Нова телевизия. Грелинът отговаря за усещането за глад и изгарянето на мазнините. Лептинът регулира съдържанието на мазнини в организма и намалява апетита.

Проучване на френски учени показало, че при хора, които две поредни нощи спят по 4-5 часа, производството на грелин се увеличава с 28%, а на лептин намалява с 18%. Според друго проучване, проведено от американски учени, всеки допълнителен час сън намалява с 9% риска от затлъстяване при децата.

При децата, които не спят достатъчно, рискът от наднормено тегло е с 92% по-голям, отколкото при тези, които спят нормално. Експертите смятат, че идеалното време, отделяно за сън, трябва да е 9 ч и 45 минути.



Добави коментар