7 начина да си засилим имунитета

101
7 начина да си засилим имунитета

Време за "въоръжаване"

Първо. Яжте балансирано

Сигурно сте чели този съвет стотици пъти, но истината е, че ако спазвате строга диета или се храните с полуфабрикати, вероятността да изпитвате недостиг на хранителни вещества, необходими за силна имунна система е голяма. Последни изследвания в тази насока показват, че дефицитът на само едно полезно вещество в организма може да отслаби съществено имунитета. Затова когато си задавате въпроса – как да си засиля имунната система тази есен, защото ми омръзна да съм с хрема?, потърсете отговора в балансираното хранене.

Второ. Повече плодове и зеленчуци

За да не сме голословни, още тук под втора точка ви посочваме към кои храни да се насочите. Зеленчуците и плодовете са богати на антиоксиданти и винамини, които ефективно се борят със свободните радикали.



Трето. Внимателно подхождайте към месото

Не е лъжа, че много съвременни производители влагат антибиотици при отглеждането на животни. Така те стимулират растежа им и ги предпазват от сериозни болести. Прекомерната употреба на препаратите обаче може да се прехвърли към човека-консуматор и да отслаби имунната му система.

4 грипа ни удрят през зимата

Четвърто. По-малко захар

Есента не става по-малко болнава, когато прекалявате със захарните изделия. Много изследвания показват, че употребата на захар отслабва имунитета. Световната здравна организация дори издаде укази, в които предписва ограничаване на продуктите, наситени със захар, с едичката цел да се спре тенденцията на затлъстяване и на развитие на диабет, рак и други опасни болести.

Пето. Повече цинк

Елементът подобрява метаболизма. Източници на цинк са яйцата и кашкавалът, морските храни, ядките и зърнените храни.

Шесто. „Не” на пестицидите


Пестицидите притежават неприятното свойство да отслабват имунната система. Те повлияват неблагоприятно белите кръвни телца, последвано от намаляване на способността на организма да се бори с инфекциите. Най-лесният начин да намалите приема на пестициди е да заложите на органичната храна.

Не бързайте да сваляте температурата

Седмо. Ела, броколи!

В него се съдържат огромно количество хранителни вещества, сред които витамин С и сулфорафан.



Добави коментар