65% от хората не се наспиват

67
65% от хората не се наспиват

Жените по-често изпитват трудност да заспят

Притеснителни факти натежаха на възглавниците ни на вчерашния 15 март – Световния ден на съня. Според ново изследване 65% от хората в световен мащаб не се наспиват добре. Жените са тези, които са по-засегнати от проблема глобално. Дамите на възраст 45–54 г. заспиват най-трудно, а интересна информация издава основните причини за смущенията на съня.

Препятствията пред съня

Демографските промени водят до изменения в навиците и ежедневието ни. Децата се раждат все по-късно, а продължителността на живота се увеличава. Така жените от т.нар. "сандвич поколение" се грижат и притесняват, от една страна, за болните си и възрастни вече родители, а от друга – за децата си, които още не са напълно самостоятелни. Тези мисли за близките държат будни между 23 и 38% от дамите на възраст 45–54 г., посочва bTV.

Социалните медии смущават съня на 41% от младите жени (18–24 г.), a една трета от жените между 25 и 34 години се притесняват за работата си. Финансовите проблеми нарушават съня на 47% от дамите между 35 и 44 г. При жените над 55 години будуването често е резултат от притеснения за здравето. Кошмарите смущават съня на 38% от французойките, а в Япония всяка десета жена се буди от хъркането на мъжа си.

Недоспиването не е проблем само в чуждите държави. Припомняме, че през 2016 г. в България се проведе Национален стрес тест ЛЕКА НОЩ, в който се включиха 30 хил. души. Резултатът тогава показа, че 80% от хората имат проблеми със съня. Статистиката отново поставя на първо място дамите – 79,5% от тях страдат от безсъние срещу 72,2% за мъжете (допитването бе проведено от Sanofi Consumer Healthcare чрез IPSOS).



Какво помага при безсъние

Специалистите препоръчват да си изградим добър режим и стриктно да го спазваме. Да лягаме по едно и също време всеки ден, да не пием кофеинови напитки след обяд и да не прекарваме дълго време пред смарт устройствата си, особено преди лягане. Синята светлина от екраните им възпрепятства бързото заспиване.

Добави коментар