5 житейски промени, които ще предпазят мозъка ви от деменция

230
5 житейски промени, които ще предпазят мозъка ви от деменция

Променете начина си на живот, за да предпазите мозъка си

Последното проучване на болестта на Алцхаймер отправи ясно предупреждение: променете начина си на живот, за да предпазите мозъка си.

Ще отнеме няколко години, докато учените докажат дали някои експериментални лекарства биха могли поне да забавят болестта на Алцхаймер.

Каквото и да покажат резултатите от тестовете обаче, има няколко ежедневни стъпки, които хората могат да предприемат, за да намалят риска от Алцхаймер.

Следващите пет съвета ще ви помогнат да предпазите мозъка си от загуба на паметта:

По-пълноценен сън

Изследвания, проведени върху повече от 6000 души, показват, че лошият сън води до по-висок риск от Алцхаймер на по-ранна възраст.

Ако имате проблеми със съня, това може да стимулира производството на протеин, наречен амилоид, който е отличителен белег на болестта.

Сред нарушенията на съня са безсънието, сънната апнея и други, които са лечими.

Упражнявайте сивото си вещество

Пенсионерите често са съветвани да решават кръстословици, да вземат уроци по музика или да учат нов език, за да поддържат мозъка си ангажиран. Защитните ефекти на обучението срещу Алцхаймер отдавна са известни.

Учебният процес и мисленето укрепват връзките между нервните клетки, които изграждат така наречения "когнитивен резерв".

Вижте още: 5 лъжи, които мозъкът ни използва, за да саботира целите ни

Размърдайте се

Онова, което е добро за сърцето, е добро и за мозъка, като в пълна сила това важи за физическата активност. Тя ще ви лиши и от проблеми като високо кръвно налягане, диабет и висок холестерол, които увеличават риска от увреждане на паметта по-късно в живота.

Не забравяйте психичното здраве

Депресията е рисков фактор за болестта на Алцхаймер. Смята се, че самотата също допринася за развитието на болестта.

Стресът също е бич за мозъка. И въпросът е не само да сме изложени на стрес, защото всички търпим това, но как се справяме с него.

Ако успявате да се разтоварвате от него или пък да го игнорирате, имате по-голям шанс да запазите мозъка си в добра форма.

Хранете се здравословно

Диетите с високо съдържание на плодове и зеленчуци и с по-малко мазнини и захар са добри за артериите, които поддържат притока на кръв към мозъка.

Диабет тип 2, който най-често е свързан с наднормено тегло, повишава риска от деменция по-късно в живота.



Добави коментар