5 наистина лесни начина да преборите стреса

202
5 наистина лесни начина да преборите стреса

Давай, крещи!

В Тайланд и Индия преборват стреса с помощта на змийски масаж. Върху тялото на клиента се поставят 5-6 змии, които се разпълзяват насам-натам. Смята се, че тази процедура оказва бързо и ефективно психическо отпускане. В Чехия нервите се успокояват с помощта на бира. Но не я приемат вътрешно, а външно – просто се потопяват във вани, пълни с бира. Съществуват и по-малко екзотични начини за преборване на стреса. Точно няколко от тях искаме да споделим с вас.

1. Изкрещете негативното.

Психолози смятат, че всеки от нас таи вътре в себе си палитра от отрицателни емоции – гняв, обида, ярост, раздразнение. Стараем се да ги скрием в себе си, все е едно не съществуват. Но тези чувства не изчезват по този начин, те водят до нервно пренапрягане и разболяване. Психолозите съветват да „изкрещим” нетавното. Важното е да крещите от душа и на пълна мощност.

2. Гладете.


Гладенето успокоява натрупаното напрежение. Ефектът му се дължи на постоянно повтарящите се движения – монотонно движение на ръцете, постоянно приспособяване на различните дрехи, за да ви е удобно да изгладите всички гънки. Механичната работа отлично разтоварва нервната система. А на фона на успокояваща музика, отпускащият ефект е двоен по сила.



3. Почистете.


Активното чистене се отразява положително върху целия ни организъм. Може да ви се струва досадно, но истината е, че домакинските задължения също водят до изработване на ендорфин, хормона на щастието, подобно на дейности като спортът и сексът.

4. Отпуснете ръцете си.

Ако сте напрегнати и не можете да се отпуснете, съсредоточете се върху отпускането на ръцете. Помасажирайте ги, раздрусайте ги. Ще почувствате как тялото ви се изпълва с топла енергия, а нервното напрежение отстъпва. Можете да правите масаж на ръцете си с помощта на молив. Търкаляйте го между дланите си 5-10 минути. В началото по вътрешната част на дланта, а след това – по външната.

Часът на стреса

5. Гледайте огън.

Учените са доказали, че седенето край огън понижава артериалното налягане и води до дълбока релаксация. В апартамента ви е напълно вероятно да няма камина. Затова пък можете да запалите свещ и да се съсредоточите върху пламъка й. Гледането на огъня прогонва лошите мисли и привлича добрите. След като погледате известно време, затворете очи за няколко минути. Дълбоко вдишайте и издишайте. Ще установите, че тревогата и мрачните мисли са ви напуснали.



Добави коментар