16 съвета как да понижим холестерола (2 част)

269
16 съвета как да понижим холестерола (2 част)

Лесни стъпки към понижаването на холестерола Прочети повече на: http://dete.bg/n/16-suveta-kak-da-ponizhim-holesterola-1-chast.11257.html

Вече ви представихме първите осем лесни стъпки, с които можете да понижите холестерола си. Вижте и останалите:

9. Разхождайте се!

Ако не сте свикнали на тренировки или мразите дори мисълта да ходите във фитнеса, просто се разходете. Лесно е, а всичко, от което имате нужда, е чифт удобни обувки. Аеробиката или сърдечносъдовите упражнения, към които в случая следва да причислим и разходките, понижават риска от удар и сърдечни заболявания, помагат да отслабнете, запазват костите здрави. Ако едва сега започвате, нека е с 10-минутна разходка, но постепенно увеличавайте натоварването.

10. Тренирайте без да ходите във фитнеса

Друга алтернатива на упражненията във фитнеса е физическата активност във всекидневието. Всякакъв вид движение, което води до закаляване на сърцето, ще свърши работа – работа в градината, танци или изкачване на стълбите вместо да ползвате асансьора. Дори домашната работа може да се да се класифицира като упражнение.



11. Поемете своята отговорност за здравето си

Ако имате висок холестерол, вероятно заедно с лекаря си използвате различни начини, за да понижите нивата му. Може би работите върху хранителния си режим, върху свалянето на килограми, за повече упражнения. И може би взимате лекарства. Във всички случаи обаче трябва да е налице и една психична предпоставка – в крайна сметка става дума за собственото ви здраве.

12. Какво да правим, когато се храним навън

Ако ядете здравословна храна вкъщи, за да държите под контрол холестерола, не проваляйте това, когато се храните навън. Храната, която си поръчате, може да е пълна с наситени мазнини, калории и натрий. Здравословните варианти пък може да се окажат в прекомерно големи порции. Затова:

- избирайте храни, които са печени, сушени, обработвани на пара или на грил – но не и пържени;
- оставете сосовете;
- намалете размера на порцията (например като помолите половината от ястието да ви бъде пакетирано за вкъщи).

13. Следете за скрити капани

Един по-внимателен поглед върху етикетите на хранителните продукти може да се окаже много полезен за режима за понижаване на холестерола и здравето на сърцето.

- четете етикетите на всяка храна – съдържание, калории, мазнини. Внимавайте за това дали тези данни са за цялата опаковка или за определен грамаж – може в опаковката да има два пъти повече.
- ако на опаковката пише, че продуктът е пълнозърнест, прочетете съставките – първата трябва да е пшенични или житни зърна.
- продукт с надпис “0 грама холестерол” все пак може да повиши “лошия” ви холестерол - наситените мазнини са другото, за което да следите.



14. Не се поддавайте на стреса

Хроничният стрес влияе негативно на кръвното налягане, като го повишава, прибавяйки и риска от атеросклероза. Изследванията показват, че има хора, при които тази зависимост е съвсем пряка и негативните последици видими дори в кратки срокове. Намалете стреса, например чрез релаксиращи упражнения или медитация. Фокусирайте се върху дишането и вдишвайте дълбоко. Това е лесен начин за сваляне на стреса - където и да се намирате.

15. Когато да губиш означава да печелиш

Да “губите” килограми е едно от най-добрите средства, чрез които да се предпазите от сърдечносъдови заболявания. Наднорменото тегло вреди на кръвоносните съдове, като ги прави по-предразположени към натрупването на плака. Отслабването – особено в областта на корема, която е свързана с втвърдяване на стените на артериите – помага да се повиши “добрия” холестерол и да се намали “лошия”.

16. Следвайте съветите на лекаря си

Контролирането на холестерола е процес, който на практика обхваща целия живот. Посещавайте редовно лекаря си, за да проверявате общото си здравословно състояние. Следвайте препоръките му за хранителния режим, упражненията и медикаментите.



Добави коментар