10 важни факта за магнезия

301
10 важни факта за магнезия

За да не допускаме липсата му в организма

Магнезият е супер важен елемент за нас, хората. Той участва в метаболизма, като процес, и помага за енергопроизводството в клетките от огранизма. Много функции, протичащи в организма, са свързани с наличието на магнезий или по-точно – нормалните нива на елемента в организма. Функциите на нервната и мускулната системи се влияят силно от магнезия.

Понижените стойности водят след себе си редица усложнения, като най-честите са умора, стрес и отпадналост, посочва kulinar.bg. Ето няколко бързи факти за важността на правилните нива на магнезий.

* Половината от магнезия в тялото ни се намира в костите. Повечето от останалото количество се намира в клетките и една малка част в кръвта.

* Магнезият е важен и за имунната система, освен за нервната и мускулната. Помага за здравината на костите, за което, разбира се, се грижи и калцият.

* Елементът е съществено важен за метаболизма на въглехидратите. Ниски нива на магнезий показват и хора, страдащи от диабет тип 2.

* Кръвното налягане и синтезът на протеини, или по-скоро нормалните им нива, се свързват с нивата на магнезий.

Вижте още: Магнезият и ключовата му роля по време на бременността

* Най-добрите източници на магнезий от храните са зелените зеленчуци, ядките, пълнозърнестите храни и бобовите растения.

* 1/3-1/2 от магнезия, който консумираме, се абсорбира през стените на дебелото черво.

* Жените трябва да приемат 210 мг на ден, а мъжете 420, но много хора не консумират богатите на магнезий храни.

* Много от развитите страни не обръщат внимание и не говорят достатъчно за важния прием на магнезий.

* Обратно, чрез приемането на прекомерни количества от елемента, посредством хранителни добавки, можете да си докарате диария и коремни болки.

* Твърдата вода, такава, която не е минала през пречиствателен филтър, може да съдържа магнезий.



Добави коментар