10-те най-големи врагове на съня (Втора част)

201
10-те най-големи врагове на съня (Втора част)

Системното недоспиване изисква незабавни мерки

Първите пет причини за безсъние

6. Ядете късно вечер тежка храна

Сочната пържола, последвана от шоколадов десерт, може и да ви изглежда чудесен начин да завършите деня, но съвсем не е така. Процесите на храносмилане стимулират перисталтиката и секрецията на стомашен сок в момент, когато цялото тяло вече трябва да се отпуска и почива, а това смущава нощния сън.

Обилното хранене преди лягане може да причини и появата на киселини и връщане на част от храната от стомаха в хранопровода, което да причини различни оплаквания. Все пак не се препоръчва и лягането на гладно, защото това прави сънят неспокоен.

Съвет: Нека последното хранене бъде не по-късно от 2-3 часа преди лягане, за да успее храносмилателната система да изпълни по-голямата част от работата си, още докато сте будни.

Тайната на добрия сън

Ако все още сте гладни, хапнете нещо малко, но си оставете минимум един час до лягане. Препоръчват се храни като мляко, сирене или малко парче пилешко, които са богати на триптофан – аминокиселина, която благоприятства добрия сън. Опитайте се да избягвате всичко сладко, особено така полезния иначе натурален шоколад - той съдържа кофеин.

7. Обожавате да пиете кафе следобед

Кафето, черният чай и енергийните напитки съдържат значителни количества кофеин, който е добре известен със своето стимулиращо действие върху нервната система. Това, което не знаят повечето хора, е, че ефектът е дълготраен. Ето защо употребата на кофеин в следобедните часове увеличава вероятността да прекараме неспокойна нощ.

Съвет: Ограничете кафето и останалите кофеинови напитки до 1-2 чаши преди обяд.



8. Режимът ви за сън е различен всяка нощ

Един път заспивате след полунощ, а друг вече сте в леглото в 9!? Може и да си мислите, че това е добър начин да наваксвате пропуснатите часове сън, но в действителност е сигурен път към безсъние. Различното време на заспиване и събуждане разстройва биологичния часовник, защото прави заспиването трудно.

Съвет: Заспивайте и се събуждайте всеки ден по едно и също време. Ако това е невъзможно, поне ставайте всяка сутрин по едно и също време. По този начин ще нагласите вътрешния си часовник да работи безотказно.

9. Стоите в дълго време в леглото

Ако не можете да заспите, не се борете с безсънието в леглото - малко вероятно е да заспите, докато гледате непрекъснато часовника, притеснявайки се за безсънието, което ви е споходило.

Съвет: Не стойте в леглото повече от 30 минути, мъчейки се да заспите. Най-добре станете, излезте от спалнята и направете нещо различно. По този начин ще позволите на мозъка си да отпочине и след това ще заспите по-лесно. След като се върнете в леглото, преместете часовника далеч от вас, така че да не можете да гледате постоянно колко е часа и да се натоварвате допълнително.

Вечеряйте рано! Ок, но защо?

10. Носът ви е запушен

Нарушенията в носното дишане доказано влошават качеството на съня и възпрепятстват нормалното заспиване. И са сред най-честите!

Съвет: Консултирайте се със своя лекар за причината за хремата. Някои капки за нос или вземането на горещ душ преди лягане ще помогнат да освободите въздухоносните си пътища. Ако страдате от проблем със синусите, специалистите препоръчват да поддържате въздуха в спалното помещение леко влажен.



Добави коментар