10 съвета за по-добро здраве

2377
10 съвета за по-добро здраве

Ако ги спазвате, ще можете да подобрите значително здравословното си състояние Копирано от standartnews.com

Вестник Стандарт представя 10 съвета, които ако спазвате, ще можете да подобрите значително здравословното си състояние. Ето кои са те:

1. Яжте повече плодове – те са богат източник на антиоксиданти, които могат да помогнат за предотвратяване на рак, сърдечно-съдови заболявания, болестта на Алцхаймер, както и много други болести. Семейството Бери – боровинки, къпини, малини и ягоди – са най-добрите източници на антиоксиданти сред плодовете. Такива са също черешите, портокалите и сините сливи.

2. Приемайте повече богати на фибри храни
, например пълнозърнести храни, боб, плодове, зеленчуци и зърнени култури. Те са основните източници на фибри и тяхното приемане може да спомогне за намаляване на липопротеините с ниска плътност, които са известни също като „лош” холестерол.

3. Редовно си правете по една бърза разходка. Бързото ходене подобрява работата на сърдечно-съдовата система, и заздравява костите. Опитайте се да вървите бързо най-малко по 30 минути на ден. Всеки ден правете и физически упражнения. Нека това се превърне във Ваш навик, тъй като упражненията значително ще подобрят здравословното Ви състояние.

4. Започнете да тренирате йога или тай-чи. След тези тренировки ще Ви стане леко както на душата, така и на тялото. Изследванията показват, че йогата и тай-чи спомагат за намаляване на кръвното налягане, намаляват стреса и подобряват настроението и съня.



5. Бъдете оптимисти – учените са доказали, че положителното мислене кара хората да се чувстват по-добре и да живеят по-дълго.

6. Радвайте се на домашните любимци – изследванията сочат, че домашните любимци имат положително влияние върху човешкото здраве. Едно проучване установява, че сред тези, които имат сърдечни проблеми, и имат куче за домашен любимец, значително по-вероятно е да живеят около една година повече от тези, с подобни проблеми, които нямат куче. Собствениците на кучета се възползват и от редовните им разходки. Ходенето е много полезно за здравето. Такива хора е по-малко вероятно да страдат и от затлъстяване.

7. Подобряване на отношенията - съзнателно направете необходимите стъпки, за да простите на най-близките Ви хора, включително и на себе си. Прошката е свързана с подобрено настроение и по-ниско напрежение.

8. Трябва да изпивате минимум по 2 литра вода на ден, но 2 литра само вода – кафето, чаят и останалите напитки не са вода.

9. Вместо обичайното слънчогледово олио, започнете да използвате студено пресован зехтин. Рафинираните растителни масла значително спомагат за оксидативния стрес и хроничното възпаление поради термичната си нестабилност и високото съдържание на омега-6.

10. Дъвчете дъвки, които не съдържат захар, а са подсладени с ксилитол. Това е заместител на захарта, който е с растителен произход и много спомага за унищожаването на бактерии. Експериментите в тази област показват, че употребата на дъвки и продукти, съдържащи ксилитол десетократно редуцира количеството на причиняващите кариеси бактерии, които се намират в устната кухина.

Добави коментар