10 начина да се спасим от върлуващите вируси

1138
10 начина да се спасим от върлуващите вируси

Няколко полезни съвета, които не изискват усилие, но пък могат да ни спестят боледуване

Няколко полезни съвета, които не изискват усилие, но пък могат да ни спестят боледуване:

1. Обръщайте повече внимание на хигиената

Поддържането на добра хигиена винаги е било и ще бъде едно от основните правила за избягването на всякакви болести. Но, когато настъпи пиковият сезон на грипа, редовното измиване на ръцете със сапун и топла вода е абсолютно задължително! Препоръчително е да го правим дори всеки път, след като се ръкуваме с някого и най-вече преди да докоснем лицето и храната си. По този начин опасността от заразяването с опасни вируси и бактерии, които навлизат в тялото през очите и устата е максимално ограничен. Добър вариант са и дезинфектанти за ръце, когато сапунът и водата са надалеч.

2. Осигурете си достатъчно сън

Лишаването от сън отслабва имунната система, което прави организма по-податлив на заболявания. За да я поддържаме в изправност, е препоръчително да поспиваме между 7 до 9 часа всяка вечер, съветва вестник Стандарт.

3. Спортувайте

"Здрав дух - здраво тяло" не е просто мантра! Редовните физически упражнения не само, че подобряват дейността на сърдечно-съдовата система и ни спасяват от излишните килограми, но също така повишават устойчивостта на имунитета, което е важно за поддържането на здравето по време на грипния сезон.

4. Не си яжте ноктите

Вредният навик да си гризеш ноктите не само е нелицеприятен, но и много коварен. Тъй като едно от основните места, на които се събира мръсотия, са именно те, захапването им е просто още един начин да се заразите с болестотворни микроорганизми.

5. Внимавайте с кого контактувате

Не напразно специалистите съветват, когато настъпи сезонът на вирусите, да се ограничат посещенията на места, на които гъмжи от народ. За да избегнем грипът да ни повали е препоръчително да се избягва и контакт с хора, които вече са болни. А спазването на дистанция от кихащи и кашлящи е абсолютно задължителна.



6. Пълноценно хранене

Точно като спортуването, правилното хранене може да има ползи не само за теглото, но и за имунната система. Затова е препоръчително да се набляга на сезонните плодове и зеленчуци, богати на полезни хранителни вещества. Тяхното натрупване в организма не само ще го тонизира, но и ще го направи по-устойчив на външни агресори, каквито са вирусите.

7. Витамини и минерали

Малко помощ никога не е излишна! Прибавянето на хранителни добавки към ежедневното меню, особено по време на грипната вълна, ще подсили дейността на имунната система, което увеличава съпротивителните сили на организма. Преди да посегнете към тях обаче, задължително се консултирайте с лекар, който да предпише подходящата комбинация от витамини и минерали, както и правилната дозировка!

8. Хидратация

Пиенето на много течности - особено на вода, спомага за изхвърлянето на токсините от тялото, като по този начин го поддържа здраво. Допускането на натрупването им в организма отслабва защитните му сили и по този начин той става податлив на болести. За да не се стига дотам, е препоръчително да консумираме поне препоръчителното количество течности всеки ден.

9. Насладете се на чаша червено вино

Това съветват учени от Училището по медицина в Университета във Вашингтон. Оказва се, че съдържащите се в любимата напитка на боговете флавоноиди подпомагат функциите на стомашно-чревния тракт, за който е известно, че има най-голямо влияние върху имунния статус.

10. Черен шоколад

Колкото и странно да звучи, черният шоколад би могъл да бъде чудесно помощно средство за предотваряване на досадните настинки. Неподсладеният тъмен шоколад е доста горчив на вкус, но пък съдържа достатъчно количество цинк, който има свойството да блокира развитието на вирусите. Не напразно и минералът се открива в различни комбинации в редица противовирусни препарати.

Добави коментар