Здрави през зимата с меню в цветовете на дъгата

78
Здрави през зимата с меню в цветовете на дъгата

Не е тайна, че здравословното и балансирано хрнене е едно от оръжията ни срещу вируси и настинки

Не е тайна, че здравословното и балансирано хрнене е едно от оръжията ни срещу вируси и настинки. Правилно подбраното меню ще подсили имунната ни система и така ще се чустваме добре дори през студените дни. Вижте основните правила, които да спазвате.

Повече риба и зърнени храни за витамин D

По-малкото слънчеви дни означават, че в тялото на човек попада по-малко количество витамин D. Ето защо е хубаво да си набавяте това ценно хранително вещество и през зимата. Добър източник на витамин D е сьомгата. За този витамин се знае, че играе роля в укрепването на имунната система и че се свързва с подобрено настроение. В сьомгата пък се съдържат също така омега-3 мастни киселини, които са полезни за сърцето и психическото здраве.

Какво да ядете: Лесен начин да си набавите витамин D през зимата е като закусвате зърнени култури с растително мляко, а на вечеря се храните със сьомга (поне два пъти седмично).

Повече добри бактерии

Знаете ли, че червата съдържат повече имунни клетки, отколкото цялата останала част от тялото? Поддържайте червата си здрави, консумирайки храни, богати на добри бактерии. Добрите бактерии защитават чревната флора срещу болестотворни микроорганизми и подобряват имунната система, което е особено важно през зимата.

Какво да ядете: Някои дни от седмицата може да закусвате с кисело мляко и овесени ядки и да ядете кисело зеле вечерта.



Плодове и зеленчуци в цветовете на дъгата

Кой е най-добрият хранителен навик не само през зимата, но и по принцип? Големият прием на разнообразни плодове и зеленчуци, разбира се! За да поддържате тялото си здраво и да не боледувате през зимата, яжте плодове и зеленчуци от дъгата, а именно – оцветени в различни цветове. По този начин ще си гарантирате консумацията на многобройни полезни хранителни вещества.

Какво да ядете: Пийте здравословно смути от плодове или зеленчуци за закуска и яжте пъстра салата вечерта.

Тофу и спанак за хормона на щастието

През зимата много хора страдат от депресия. Отчасти това се дължи на по-кратките светли часове от денонощието и ниските температури. За да се предпазите от зимна депресия, вие трябва да обърнете внимание на своя хранителен режим. Ако искате да оптимизирате производството на серотонин (хормон на щастието), вие трябва да получавате достатъчно количество триптофан от храната си. Триптофанът е аминокиселина, която е градивен елемент за серотонина. Яжте повече риба тон, тофу, спанак, черен боб, зеле и храни, богати на полезни въглехидрати, за да повишите абсорбацията.

Какво да ядете: Добавяйте тофу към обяда си, прибавяйте водорасли към салатата и наблягайте на черния боб.

Добави коментар