Йога за очите

23
Йога за очите

Как да елиминираме умората с помощта на няколко упражнения

Смартфонът и компютърът уморяват очите ни. Пробвайте да решите проблема със специална йога за очите.

Продължителното гледане в екрана води до това, че в края на деня очите ни са почервенели, усещаме напрежение, замъгленост, дори може да „парят“. Не е изключено да се оплачете от главоболие.

За да избегнете тези проблеми, необходимо е в течение на деня на няколко пъти да изпълните специални упражнения за очи, т.нар. йога за зрението. Упражненията не са сложни и не отнемат много време.

1/ Изберете един обект в далечината. Гледайте го, без да мигате, около 20 секунди. Изтегнете пред себе си ръка с изпънат нагоре палец. Той трябва да се намира малко по-ниско от точната, в която сте концентрирали погледа си. Прехвърлете фокуса си от пръста върху предмета в далечината и обратно. Повторете това упражнение няколко пъти.

2/ Затворете очи и ги насочете нагоре, надолу, вляво и надясно. Без да отваряте очи, представете си пред себе си циферблат. Движете погледа си от цифра на цифра в следния ред – 3, 6, 9 и 12. Повторете упражнението не по-малко от 5 пъти.

3/ За няколко секунди затворете очи. Отпуснете се. Със затворени очи нарисувайте с поглед зигзаг. След това насочете очите отляво надясно и отгоре надолу.

4/ Бързо мигайте в продължение на няколко секунди. След това затворете очи и се отпуснете за 20 минути. Със затворени очи се постарайте да гледате максимално надолу, максимално нагоре. По същия начин гледайте вляво и вдясно. Повторете упражнението няколко пъти.




Добави коментар