Йога за борба с депресията

69
Йога за борба с депресията

А добрата новина е, че няма значение колко често я практикувате

350 милиона – това е броят на хората, които са диагностицирани в световен план с депресивно разстройство. Но какво е депресията? Това е състояние, което ви кара да се чувства потиснати.

Поради все повечето жертви на депресията, учените изучават нови начини за профилактика и лечение. Резултатите от изследване, публикувано в издание на Бостънския университет, изглеждат обещаващи.

Според учените развиването на вниманието, осъзнатостта и присъствието е ключово за справянето с депресията. Един от начините за стимулирането им е чрез практикуването на йога.

Йогата укрепва тялото и ума. Това знание е било известно на някои азиатски култури още преди 2500 години.

Днес се знае, че йогата хармонизира едновременно тялото и душата, възвръща усещането за баланс. Тя все по-често се практикува в различни точки на света.

В хода на изследване учените от Бостънския университет са наблюдавали влиянието на йогата върху пациенти с депресия. Участниците били разделени на 2 групи. Едната практикувала 90-минутни занимания по йога три пъти седмично, а втората – два пъти.



Резултатите

След известно време практикуване на йога симптомите на депресия при всички участници в изследването намалели. Трябва да се отбележи, че не е била открита съществена разлика между резултатите на двете групи. Това означава, че независимо каква е честотата на заниманията по йога, тя ще доведе до подобряване на самочувствието на човека.



Добави коментар