Витамини за подсилване на имунитета през есента

161
Витамини за подсилване на имунитета през есента

Здравето е вкусно!

Имунитетът е естествена реакция, която защитава организма ни от бактерии, вируси и т.н. Знаем, че през есента мнозина започват да боледуват. Това се случва поради отслабване на имунната система. За да избегнете пиенето на сиропи и смученето на хапчета за гърло, препоръчваме ви да направите корекции в менюто. Например, добавете храни, които съдържат важни витамини.

Витамин С
Витамин С е един от най-големите стимулатори на имунната система. Дефицитът му ни прави по-склонни към заболяване. Включете в менюто портокали, грейпфрут, сладки чушки, спанак, зеле и броколи.

Витамин B6
Витамин В6 е жизнено важен за поддържането на биохимичните реакции в имунната система. Богати на този витамин са пилешкото месо и риби като сьомга и риба тон. Освен това се съдържа в зелените зеленчуци и в нахута.

Витамин Е
Витамин Е е мощен антиоксидант, който помага на организма да се бори с инфекцията. Продукти, богати на този витамин, са ядки, семена и спанак.

Витамин К
Все повече изследвания потвърждават, че през есента у мнозина се проявяват проблеми с костите. Това се случва поради студеното и влажно време и заради промените в атмосферното налягане. Препоръчваме да си набавите достатъчно витамин К. Съдържа се в листните зеленчуци – спанак, салата, броколи, брюкселско зеле, а също така в картофите, доматите и аспержите. Витамин К2 се съдържа в млечните продукти.




Добави коментар