Трябва ли да променя храненето си през бременността?

110
Трябва ли да променя храненето си през бременността?

На какво да наблегнете и какво да избягвате

Този въпрос възниква още преди забременяването. Става още по-актуален с напредването на бременността. А с какво да започнем промените в менюто, да има ли такива?

Ако храненето на жената може да се определи като здравословно, то тя не би трябвало да има проблем с теглото преди бременността. Така, ако доскоро сте консумирали много преработени продукти – кренвирши, колбаси, полуфабрикати, а също така продукти с високо съдържание на захар или мазнини – газирани напитки, сладкарски изделия, чипсове и др., то налага се да промените навиците си. Пробвайте с леки корекции.

Като във всяка друга ситуация, няма нищо по-добро от балансиране на хранителното меню. Заложете на разнообразието в него – избирайте непреработени храни и пълнозърнести. Например вместо бели макарони, купете такива от пълнозърнесто брашно. Вместо замразени пържоли – пуешко месо или риба. На подсладеното кисело мляко кажете „Довиждане!“. Вместо това избирайте чисти продукти, без добавки.

Да поговорим за плодовете и зеленчуците

Дневното меню трябва да съдържа минимум 5 порции плодове и зеленчуци. Добавяйте ги по възможност към всяко хранене.

Може да консумирате продуктите не само свежи, но и замразени и печени. Правете си плодово-зеленчукови смутита. Експериментирайте със съставките. Важно е да приемате разнообразна храна.

За да съхраните максимално хранителната стойност на зеленчуците, старайте се да ги запичате, задушавате или готвите на пара или грил.
Не забравяйте добре да измивате продуктите.

Постарайте се да консумирате повече зелени храни – особено през първия триместър. Зелените храни са богати на фолиева киселина, която е ключова за развитието на нервната система на плода.

За сложните въглехидрати и зърнените храни

Те са основен източник на енергия. Богати са на фибри и микроелементи, които са необходими на организма. Редовно консумирайте:
-    Пълнозърнест хляб;
-    Пълнозърнести макарони и брашно;
-    Различни пълнозърнести каши;
-    Ориз – червен, кафяв, черен и див;
-    Овесени ядки.

Полезни съвети:

Винаги имайте на разположени варена зърнена храна. Може да я добавяте към различни ястия.

Домашните бисквити с пълнозърнесто брашно спомагат за подобряването на хранителното меню, заменяйки готовите продукти, съдържащи големи количества захар, трансмазнини и други съставки с ниско качество.



Добави коментар