Топ физически натоварвания, които са категорично забранени за бременни

367
Топ физически натоварвания, които са категорично забранени за бременни

Разбира се, ще споменем и тези, които може да практикувате дори през деветия месец

До неотдавна бъдещите майки бяха съветвани „да се пазят“, избягвайки всякакво физическо натоварване. Тези времена отминаха. Днес лекарите смятат, че умерената физическа активност е дори полезна. Кои са натоварванията обаче, от които трябва да се откажете?

Черен списък. Кои са противопоказаните занимания?

През периода на бременността не се препоръчват всички видове физическо натоварване, които са свързани с вдигане на тежести, висок риск от падане и получаване на травми.

Не се препоръчва още да се занимавате с: алпинизъм, конен спорт, скок на дължина, височина и във вода, всички видове борби, колективни спортни игри, ски, подводно плуване и гмуркане, фигурно пързаляне и спортни танци.

При забранените упражнения са още: високоамплитудни извъртания и наклони: балистично разтягане на мускулите, подскачания, интензивно бягане, упражнения за мускулите на коремната преса.

Коя физическа активност е полезна за бременните?

Всички бъдещи майки може: да се разхождат, да плуват, да се занимават с аквааеробика, гимнастика с топка, пилатес, йога, лечебна физкултура, занимания с елиптичен и хоризонтален велотренажор, специална гимнастика за бременни.

Позволени са безопасните силови упражнения.

Най-благоприятно влияние върху организма на бременната жена оказват плуването и специалните упражнения във вода.

Благодарение на добре подбрани упражнения, може да избегнете отоците, варикозата и болките в гърба. Не се възпирайте да спортувате и да поддържате форма. Научете се да извличате положителни емоции от физическото натоварване. Винаги имайте бутилка вода край себе си, за да не допускате обезводняване.





Добави коментар