Топ 5 храни, полезни за зрението на децата

87
Топ 5 храни, полезни за зрението на децата

Съумейте да ги направите неразделна част от основното меню на семейството

В наши дни, когато новите технологии и устройствата стремително навлизат в ежедневния живот, както възрастните, така и децата, отделят доста време във взаимодействие с тях. Може да си представим какво е натоварването върху очите.

За да бъдете спокойни за здравето на децата, препоръчваме ви редовно да слагате на трапезата тези 5 храни. Те са супер полезни за зрението.

Боровинки
Тези вкусни плодчета са източник на куп полезни вещества – магнезий, калий, фосфор, желязо, мед и други минерали. Освен това съдържат витамини А, В, С и РР.



Лутеинът в боровинките влиза в ролята на защитна бариера за очите от лъчите на екраните на устройствата. Основната задача на лутеина е да „филтрира“ вредната ултравиолетова и синя светлина. Защитава окото от повреди и понижава риска от облъчване. Две супени лъжици пресни боровинки на ден или пък една супена лъжица сушени са напълно достатъчни за повишаване на остротата на зрението на децата и понижаване на пренапрягането.

Моркови
Те са много полезни за децата. Подобряват зрението. Богати са на витамин А и бета каротен, които защитават роговицата и лигавицата на окото от вируси и възпаления.

Извара
Тя е богата на калций, фосфор, цинк и витамини А и B12. Последният отговаря за кръвоснабдяването на органите на зрението и нормалното функциониране на очния нерв.



Цитрусови плодове
Цял букет от полезни микроелементи се съдържат в цитрусовите плодове – магнезий, натрий, фосфор, цинк, калий, желязо и др. Те са наситени и с много витамин С, който е ключов елемент за здравето на очите.

Яйца
В съдържанието на яйцата влизат всички необходими аминокиселини, омега-3 мастни киселини, протеини, витамини от група В, фосфор, желязо и йод. Полезни са за обмяната на веществата, работата на нервната система, подхранват мозъка и подобряват паметта.






Добави коментар