Спорт и 11 часа сън осигуряват на децата здрави кости

49
Спорт и 11 часа сън осигуряват на децата здрави кости

Перфектната рецепта за здрави кости при децата е ежедневната комбинация от енергична активност, време за почивка и до 11 часа сън

Перфектната рецепта за здрави кости при децата е ежедневната комбинация от енергична активност, време за почивка и до 11 часа сън, установява ново проучване. Експерти от Университета в Южна Австралия изследвали 804 деца на възраст между 11 и 13 години, за да намерят перфектното решение за здравето на костите, съобщава ДЕ24.

Физическата активност е от решаващо значение за здравето на костите, каза екипът от учени. Децата трябва да спортуват или да тичат до 90 минути на ден и да извършват леки дейности като ходене или домакинска работа по 3.4 часа на ден. Остатъкът от „идеалния ден“ се състои от 8 часа седене с активности като четене, учене и посещение на училище, и 11 часа сън през нощта.

Водещият изследовател д-р Дот Дюмуид казва, че резултатите предоставят на родителите, болногледачите и клиницистите ценна информация в планирането на дейностите за осигуряване на здрави кости.

„Дейностите на децата през 24-часовия ден са важни за здравето на костите им, но досега не сме срещали перфектната комбинация“, каза той. „В това проучване изследвахме взаимосвързаните фактори за физическа активност, време за седене и сън и открихме та комбинация, която осигурява най-добрия дневен баланс“.

Установяването на най-добрата комбинация от дейности за растеж на костите при по-малки деца е важно, тъй като максималната костна маса се оформя между 18 и 20 години. „Оптимизирането на здравето на костите при децата е важна защита срещу остеопорозата, водещата причина за предотвратяване на фрактури при възрастни и основен обществен здравен проблем със значителни икономически и обществени разходи“, каза Дюмид.



Остеопорозата е основен проблем в световен мащаб, засягащ до 200 милиона души - с 500 000 фрактури годишно в резултат на заболяването.
  • Енергичната физическа активност трябва да бъде 1.5 часа активни упражнения, включително разходки.
  • Леката физическа активност: 3.4 часа общи активности, като ходене, домакински задължения или ежедневни дейности.
  • Време за седене: 8.2 часа време, прекарано относително тихо, включително учене, училище или четене.
  • Време за сън: 10.9 часа в леглото през нощта за възстановяване от деня.
Д-р Дюмуид казва, че изследването също така подчертава значението на съня, особено за момчетата.

„Колкото и да е странно, проучването установи, че сънят е по-важен за здравето на костите при момчетата, отколкото при момичетата, като момчетата се нуждаят от допълнителни 2.4 часа сън на ден. Момчетата обикновено влизат в по-ранен стадий на пубертета от момичетата, което ни кара да предполагаме, че нуждата от по-дълъг сън е по-скоро свързана с бързо променящите се хормонални процеси, отколкото с пола“, каза той.

Добави коментар