Съвети за справяне с гаденето през бременността

6321
Съвети за справяне с гаденето през бременността

Хитри съвети от лекари и майки

Бременността е невероятно изживяване, но сутрешното гадене, което често идва с нея? Не толкова страхотно, определено.

Около 70% от жените имат гадене в началото на бременността, а при около 50% е съпътствано с повръщане. При някои може да е само сутрин, при други вечер, при трети през целия ден. То започва обикновено в шестата седмици на бременността и е особено силно към осмата и деветата седмица.

Но как да се справим с него и с някои от неразположенията на ранната бременност? Вижте няколко съвета, които дават жени, минали по този път.

Вземете си отпуск

Имали ли сте сутрин, в която просто не може да се надигнете от леглото. А в комбинация с гадене, ситуацията съвсем не е розова. Тогава просто лежете. Вземете си болничен и починете. Това е и повод да се измъкнете от шушуканията на колегите ви за неразположението, а почивката ще ви помогне да се възстановите както физически, така и умствено.

Свежа миризма

Независимо дали минавате покрай камиона за боклук или е миризмата от парфюма на колегата ви в претъпкан асансьор, някои миризми преобръщат корема. Сутрешното гадене често се свързва с миризми, което е резултат на естрогена. Когато не можете да отворите прозорец или да се отдалечите, опитайте да миришете свежи аромати. Носете бутилка екстракт от лимон или свеж розмарин в чантата си и вдъхнете от тях.

Говорете

Може да ви звучи странно, но когато говорите за чувствата си по време на бременността с  хората около вас, може да облекчите сутрешното гадене. Най- малкото те ще се съобразят със състоянието ви и няма да пушат или да правят неща, от които може да ви се гади.

 

Проследявайте гаденето си

На вас може да ви изглежда, че то се появява когато си иска, но опитайте да хванете някакъв ритъм. Дали не е вечер от миризмата на храна. Или сутрин от кафето? След като установите причините, можете да предприемете необходимите стъпки, за да го избегнете, когато е възможно.

Редовна хидратация

Звучи безсмислено, но осемте чаши вода на ден може да са истинско усилие за вас, ако стомахът ви отказва всичко. Независимо от това, от съществено значение е да пиете течности. При някои жени значение има дали приемат топли или студени напитки, затова намерете вашата най-предпочитана температура и пийте.

Храни, които ви помагат

Дори ако яденето е последното нещо, което искате да направите, трябва да имате храна в стомаха си, просто трябва да разберете каква ви понася. Обикновено добре повлияват сладки, богати на въглехидрати закуски като бисквити, сухи зърнени закуски и гевреци, както и диня или сладолед.

Хапнете малко  и след това малко повече

Когато става дума за хранене, много жени откриват, че яденето през целия ден ги кара да се чувстват добре. Когато коремът е празен, стомашните киселини нямат какво да мелят и в комбинация с гадене, стават още по – силни. Затова закусете, след което си предвидете поне 2-3 малки леки закуски през деня, наред с основното хранене.


Джинджифил

Джинджифилът отдавна е известен като залъгалка на стомаха и проучванията показват, че той може да помогне за потушаването на гаденето. Добавете тънък резерн в гореща вода или чай. Ако не можете, вземете си захаросани джинджифилови бонбони.

Регулирайте компютъра

Може да мислите, че сърфирането в мрежата ще ви отвлече вниманието от сутрешното гадене, но светлият екран на компютъра може да влоши положението. Затова експертите съветват да настроите екрана на по – тъмен фон, за да намалите напрежението на очите. Увеличете размера на шрифта, за да не се напрягате излишно. Правете си и кратки почивки от компютъра, като ставате, за да направите нещо друго - или просто като затворите очите си.

Разсейте се

Гаденето не е лесно да се пренебрегне, но намирането на нещо странично, може да ви помогне да го забравите за известно време. Прочетете книга, направете пъзел, решавайте Судоку или отидете на кратка разходка. Някои майки дори твърдят, че упражненията облекчават гаденето им, но не забравяйте да поговорите с лекаря си преди това.

Носете си комплект за първа помощ

Да, може и да не е приятно, но бъдете винаги готови за тези моменти. Пригответе си пликче за повръщане, четка за зъби, ментови бонбони, за да потиснете гаденето и медикаменти, ако лекарят ви е изписал нещо. 



Добави коментар