Ползите от растителното мляко

48
Ползите от растителното мляко

Всяка една разновидност има своите предимства

В магазините може да намерите разнообразие от растителни напитки. Ако се чудите защо да ги предпочетете пред прясното мляко, нека ви споделим малко ценна информация. Още тук може да споменем, че растителните млека се препоръчват на хора с непоносимост към лактоза или алергия към белтъка в кравето мляко.

Диетолози препоръчват растителното мляко да се дава на деца над 1 година. Изключение прави оризовото мляко, което не е предназначено за деца под 4-5 години.

Всяка една растителна напитка има свой вкус, състав и усвояемост. В някои от тях има повече определени витамини. Например в млякото от фъстъци има повече витамин Е, отколкото в соевото. В овесеното има бета глюкани, които влияят положително върху имунната система. Освен това в растителното мляко промишлено производство често се добавят калций и витамини A и D.

В соевото мляко има повече растителни протеини. То е най-близко до кравето мляко. От него се произвеждат соеви сметана и кисело мляко. Препоръчваме да купувате соево мляко без допълнителни мазнини и добавена захар.

Оризовото мляко на свой ред съдържа повече въглехидрати. За сравнение: в една чаша има толкова, колкото във филия хляб. То е подходящо за хора с алергия към соята или ядките. Практически оризовото мляко не съдържа протеини. Неговият гликемичен индекс е 85, което означава, че диабетиците трябва да бъдат внимателни с консумацията му.

Кокосовото мляко и по-мазно и калорично, сравнено с другите видове растителни млека.

Накрая ще кажем, че този тип напитки може да присъстват в менюто, но не са заместители на полезните свойства на млечните продукти.



Добави коментар