Пет причини да ядем по-често круши

308
Пет причини да ядем по-често круши

Крушите носят невероятни ползи за здравето, така че нека им дадем шанс

Всички сме чували, че „една ябълка на ден държи доктора далеч от мен“. Но дали пък манията по хрупкавите сочни ябълки не засенчва други плодове? Крушите носят невероятни ползи за здравето, така че нека им дадем шанс. Още повече, че сега им е сезонът - зимните сортове зреят от средата на септември до края на октомври. А те могат да се съхраняват през цялата зима, според вестник Стандарт.

1. Крушите са вкусни, сочни и полезни

Те съдържат огромно количество фибри, а знаем, че фибрите ни карат да се чувстваме сити и се грижат сърцето и червата да са здрави. Крушите са и сравнително нискокалорични. И за да не сме голословни, ето хранителната стойност на една средно голяма круша:

калории: 101; мазнини: 0 г; наситени мазнини: 0 г; транс мазнини: 0 г; въглехидрати: 27 г; фибри: 6 г; захар: 17 г; добавена захар: 0 г; протеини: 1 г; магнезий: 12 мг; калий: 206 мг; витамин С: 8 мг.

2. Крушите са страхотни за храносмилателната система

Това, разбира се, е заради фибрите, които са неразделна част от добре балансираната диета. Те ни помагат да поддържаме здравословно тегло и намаляват риска от развитие на диабет тип 2.

3. Крушите имат нисък гликемичен индекс

Въпреки че съдържат малко естествени захари, високото съдържание на фибри гарантира, че нашата кръвна захар няма да скочи след ядене, а това ги прави чудесни и за хора с диабет. Няма и да огладнеем бързо.



4. Крушите са полезни за сърцето

Яденето на храни, богати на фибри, носи чудесни ползи за здравето - помага за намаляване на кръвното налягане и холестерола. Достатъчно фибри в нашата диета намаляват риска и от развитие на сърдечни заболявания.

5. Крушите се борят със свободните радикали

Витамин С в крушите се бори със свободните радикали, които могат да поставят клетките под оксидативен стрес и да доведат до хронично заболяване. Това означава, че яденето на круши и други храни с високо съдържание на антиоксиданти може да намали риска от развитие на рак, диабет, сърдечни заболявания и дори невродегенеративни заболявания като деменция.

Какво още може да ни е от полза

Но както уточняват и от Eating Well, крушите са чудесни за готвене. В салата с рукола, в някой десерт или запечени със сирена, като предястие... Никой няма да остане разочарован.

Добави коментар