Оранжев плод за здраве

35
Оранжев плод за здраве

Идва сезонът на тиквата, не го пропускайте

Идва времето на тиквата. Всяка година ви подсещаме колко полезен е този дар от природата. Няма да направим изключение и през този сезон.

Какви витамини и микроелементи се съдържат в тиквата?

Тиквата се състои 90% от вода. Съдържа витамини, аминокиселини, протеини и въглехидрати. Дори когато се съхранява при ниска или твърде висока температура, тя не губи своите полезни свойства.

От витамините в състава й трябва да споменем А, С, Е, D, РР, К, група B, а също и редкия витамин Т.

От минералите – флуор, магнезий, мед, калций, цинк, манган, фосфор и йод.

В парче тиква се съдържат повече протеини, отколкото в няколко пъдпъдъчи яйца – 1 грам протеин на 100 грама тиква. В нея също така има 5 пъти повече каротин, отколкото в морковите.

Как консумацията на тиква влияе на здравето?

Благодарение на високото съдържание на витамини и микроелементи, тиквата помага за ускоряването на процесите на усвояване на храната и нормализирането на метаболизма. Съдържанието на витамин Т говори за това, че тя помага, ако искате да отслабнете. Редкият витамин възпира натрупването на мастни клетки в организма.

Каротинът, който се съдържа в тиквата, е полезен за здравето на очите. Спомага за заздравяването на рани, изгаряния и язви.

Тиквата притежава слабителен ефект. Консумацията й повлиява благоприятно стомашно-чревния тракт. Редовно я слагайте на трапезата, така ще изведете от организма вредния холестерол, токсините и шлаките.

Поради високото съдържание на калий, тиквата понижава риска от сърдечно-съдови болести и хипертония.

Консумацията й се препоръчва още при туберкулоза, атеросклероза, запек, диабет, подагра и др.



Добави коментар