Могат ли растителните млека да се дават като алтернатива на кравето?

1356
Могат ли растителните млека да се дават като алтернатива на кравето?

Все повече родители търсят алтернатива на кравето мляко,

В търсене на по-разнообразно и по-здравословно хранене, все повече родители търсят алтернатива на кравето мляко, което дават на децата си и им предлагат такива на растителна основа. Долколко обаче то е пълноценно и предоставя ли достатъчно протеини, мазнини и калций? Вижте сравнението на най-популярните на пазара алтернативи.

Бадемово

Направено с: Вода и смлени бадеми

Текстура: По – рядко от пълномаслено мляко, но по-кремообразно от обезмаслено

Хранителни стойности: 25 до 40 калории, 0 до 1 г протеин, 2 до 4 гр. мазнина

Плюсове и минуси: Съдържа витамин Е и фосфор, благодарение на бадемите, но с ниско съдържание на протеини.

Съвет: Заменяйте го само когато има друг протеинов източник при хранене. Ако го използвате като основно, помислете за добавяне на протеинов прах.

Кокосово мляко

Направено от: кокосов орех  и вода

Текстура: Кремообразна и богата

Хранителна стойност (за чаша): 45 калории, 0 до 1 г протеин, 4 – 5 гр. мазнини

Плюсове и минуси: Съдържа малки количества магнезий и желязо, но дава повече от 3 грама наситени мазнини на чаша, което е дневната доза.

Съвет: Добавя прекрасен вкус към смути и лате, но нека не се превръща във всекидневна напитка.

Оризово мляко

Направено от кафяв ориз, вода и слънчогледово олио

Текстура: по – скоро водниста и лека

Хранителна стойност (на чаша): 50 калории, 0 до 1 гр. протеин, 1 гр. мазнина

Плюсове и минуси: Най-лесно смилаемо е, но има ниско съдържание на протеини. Нивата на арсен в концентрираните източници на ориз също са притеснителни.

Съвет: Опитайте го, ако детето ви има проблеми с храносмилането на други видове мляко.

Соево мляко

Произведено от: соя и вода

Текстура: Може да бъде малко по - кремообразна, но децата свикват с нея.

Хранителна стойност (за чаша): 80 калории, 7 гр. протеини, 4 гр. мазнини (1 гр.  наситена мазнина)

Плюсове и минуси: Хранително, то е близо до нискомаслено мляко. Но, както и млечните продукти, соята е обикновен алерген при децата.

Съвет: Ако детето ви има алергии, внимавайте преди да му го предложите. 



Добави коментар