Менюто на първокласника

225
Менюто на първокласника

Най-полезните продукти за физическото и интелектуалното развитие на детето, което тръгва на училище

Лятото е към своя край. С това идват куп грижи, свързани с подготовката за училище. Особено що се касае родителите на първолаци.

Как да настроим детето положително за първите учебни дни? Какво трябва да научи и запомни? Какво трябва да се купи?

Наред с тези въпроси изникват други – как да се погрижим пълноценно за здравето на детето? Диетолози препоръчват да се придържаме към 5-разовото хранене, което включва закуска, втора закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря. Освен това ястията през първата половина на деня трябва да включват месо, риба и яйца, а през втората – млечно-растителни ястия.

Ключови продукти за здравия първолак

1/ Киселомлечни продукти и мляко
Първо, те вземат участие във формирането на чревната флора и спомагат за по-доброто храносмилане. Подобряват апетита. Второ, млечните продукти са богати на микроелемента калций – важен за развитието на децата и формирането на здрави кости и зъби.

2/ Месо
Ползата от месото за здравето на растящото дете е огромна и неоспорима. Месото е основен източник на протеини, които вземат участие във формирането на клетките и тъканите в организма. Освен това съдържа важни вещества – аминокиселини, фосфор, витамини, витамини от група В и желязо.

3/ Ядки
Бадеми, орехи, кашу, фъстъци и т.н. Всяка една от тези ядки е полезна за малките деца. Тя е източник на аминокиселини, необходими за оптималното развитие. Последните отговарят за работата на главния мозък и нервната система, укрепват имунната система и подобряват паметта и вниманието.

В частност, орехите стимулират мисловните процеси, кедровите ядки успокояват и нормализират съня, а кашуто укрепва зъбния емайл и потушават възпалителните процеси.



4/ Ябълки
Тези плодове са полезни за децата във всякаква форма – свежи, запечени, сушени, в компоти и сиропи. В ябълките се съдържат магнезий, фосфор, желязо, мед, йод, органични киселини, фибри, нишесте, а също така флавоноиди – мощни антиоксиданти.

5/ Пъпеш
Вкусният пъпеш изобилства на полезни захари, минерали, витамини А и С, важни микроелементи. Той влияе положително върху психологическото здраве на детето – подобрява психоемоционалното му състояние, отстранява признаците на депресия, понижава умората и стреса, подобрява съня.

6/ Овесени ядки
В тях се съдържа много калий, а също така аминокиселината метионин, която ускорява процесите на обмяна на веществата и увеличава производството на енергия.

7/ Какао
Чашка какао през студената есенна сутрин не само е приятен ритуал, но и полезен – зарежда с бодрост и енергия. В какаовите зърна се съдържат над 300 минерала, сред които калий, калций, цинк и желязо.



Добави коментар