Меню за силен имунитет

162
Меню за силен имунитет

Правилното хранене е ключът към здравето, особено по време на пандемията от коронавирус

Правилното хранене е ключът към здравето, особено по време на пандемията от коронавирус. Диетологът и гастроентеролог Нурия Дианова разказа как да подсилим имунната система с помощта на добре съставено дневно меню.

Според нея в диетата трябва да присъстват протеини, микроелементи и набор от витамини, особено С и D. Основното е, че във всяко хранене трябва да се включва някакъв вид протеин, обясни Нурия Дианова, цитирана от БГНЕС. Ето препоръчано от нея дневно меню:

“За закуска добре е да си направите каша с парче сирене, което съдържа животински протеин, а кашата съдържа растителни протеини. Млечната каша е идеална, ако нямате непоносимост към мляко. И към това трябва да добавите чаша кафе и няколко сушени плода, например сушени кайсии, които са богати на фибри”, препоръча лекарят.

За обяд – парче печено пиле или риба на пара, и не забравяйте за зеленчуците – източник на витамини и въглехидрати.



За вечеря е най-добре да приготвите нещо леко, като зеленчуков омлет.

“За целта залейте зеленчуците със задушена омлетна смес, добавете малко парче хляб и готово. Имате протеини, малко мазнини, въглехидрати и много фибри”, обясни Нурия Дианова.

За следобедна закуска можете да хапнете хляб или хумус с малко извара и някакъв плод. 

Добави коментар