Лъчезар Томов стана най-малкия златен медалист по математика в света

99
Лъчезар Томов стана най-малкия златен медалист по математика в света

От петгодишен той участва в национални и международни състезания

Лъчезар Томов е от Бургас и е най-малкият медалист по математика в света. От петгодишен той участва в национални и международни състезания. Неговите родители Георги Томов и Нели Томова споделиха, че са много горди от сина си. Майка му отбеляза, че още от много малък е имал интерес към числата, като често давал задачи на учителката си по математика, освен това Лъчко обича да си играе с другите деца, а интересите му не свършват с точните науки, но участва и в състезания по рисуване и български език.

Баща му Георги заяви, че синът му обича всякакви игри, особено тези със стратегии, но също се радва на излети, пътувания и занимания с връстниците си. А самият Лъчезар много се радва на състезанията, защото обича математиката, а има и награди, като любимият му медал е диамантен, но харесва златните, сребърните, бронзовите и купите си. А мечтата му е да стане инженер и да строи сгради.

"Не съм срещал нито едно дете, което да не е надарено, в един момент тези неща започват да се притъпяват, много често родителите виждат само един аспект, който за тях има значение. Току-що видяхме едно прекрасно семейство и родители, които подкрепят талантите на детето, което предполага развитието на една хармонична личност", това заяви за Нова телевизия Валентин Стоилов, детски психолог.

"Обикновено много надарените деца биват виждани като странни, различни, отчуждени, което може да ги лиши от тяхното детство.Трябва да поддържаме любопитството у децата. Когато го насочваме в строго профилирана област, рискуваме да го лишим от виждането на голямата картина", заяви още той.

Специалистът е убеден, че е добре да подкрепим детето там, където виждаме, че е много добро. А за да могат родителите да видят талантите на детето, те трябва да излязат от своята реалност, защото ако не са се реализирали в нещо, те прехвърлят това бреме на децата си. Трябва да се остави детето да експериментира, то трябва да опитва всичко и да реши, към кое да се върне. Психологът допълни, че няма как детето да разбере какво иска, докато не си изясни какво не искат, като след това разбиране кръгът от интереси обикновено се стестнява до няколко области.

Добави коментар