Край на безсънните нощи с тези техники

144
Край на безсънните нощи с тези техники

Всички знаем колко е мъчително да лежим в леглото, опитвайки се да заспим възможно най-бързо, за да сме свежи на следващата утрин

Всички знаем колко е мъчително да лежим в леглото, опитвайки се да заспим възможно най-бързо, за да сме свежи на следващата утрин. В тази ситуация не помага нито броенето на овце, нито билковите чайове, камо ли пък висенето на телефона в социалните мрежи.

Когато обаче човек е в армията и има трудности със съня, проблемът става още по-сериозен. Затова не е учудващо, че военните си имат специални техники, с които да не се лишават от почивка. Те са описани в книгата „Почивай и побеждавай: Да се справяш като шампион“, написана от Лойд Бъд Уинтър – треньор, който е обучавал 27 амеркански олимпийски шампиони през 29-годишната си кариера.



1. Отпуснете мускулите на лицето, включително езика, челюстта и мускулите около очите.

2. Снижете раменете толкова, колкото можете преди да отпуснете горната и долната част на едната, а после и на другата ръка.

3. Издишайте, отпуснете гърди, а след това и краката, като започнете от бедрата, а след това минете към долната част на краката.

4. След 10 секунди на дълбоко отпускане изчистите напълно ума си и си представете една от следните картини, които ще помогнат да се унесете:

Лежите в кану насред спокойно езеро, а над вас няма друго, освен синьото небе.
Сгушени сте в черен кадифен хамак в изцяло черна стая.
Повтаряте си „не мисли, не мисли, не мисли“ отново и отново в продължение на 10 секунди.

Учените твърдят, че тези техники имат 96% успеваемост след 6 седмици практикуване, съобщава вестник Стандарт.

Добави коментар