Корекции на храненето през бременността. С какво да започнем?

259
Корекции на храненето през бременността. С какво да започнем?

Често хората са психологически привързани към определени вкусови съчетания, призоваваме ви да промените своята настройка

Като начало започнете с пълноценна закуска. Тя трябва да бъде доста калорична. В течение на деня така ще избегнете натрупването на апетит за неполезни сладки леки закуски.

Закуската трябва да бъде простичка – каша с вода с лъжица зехтин, овесени ядки с парченце сирене. Може и леко да я усложните – мюсли със сушени плодове и ядки, омлет с домати и филия пълнозърнест хляб, кисело мляко с плодове.

Запасете се с полезни леки закуски.

Именно навикът да посягате към вредни лакомства може да доведе до покачване на телесното тегло. Неголяма полезна лека закуска ще ви отърве от този риск. Старайте се да имате под ръка поне една от тези възможности:

-    Сандвич от пълнозърнест хляб с пуешко месо;
-    Шепа ядки;
-    Неголяма порция фурми или други сушени плодове;
-    Смути;
-    Плодове и горски плодове;
-    Зеленчуци, нарязани на пръчици – моркови, краставици, чушки, целина и др.
-    Дори може да си позволите пуканки – но не добавяйте към тях сол или захар.



Научете се да разпознавате емоционалния от физическия глад.

През бременността лесно може да сбъркате двете състояния и постоянно да сте убедени, че умирате от глад. Дори ако ви се иска силно да изядете някаква храна, първо се насладете на планираното хранене за деня – закуска, обяд или вечеря. Възможно е след тях вече да не ви се яде първоначално жадуваният продукт. Старайте се в хладилника у дома да имате готова, полезна и вкусна храна.

Пробвайте нови храни, гответе с удоволствие

Често хората са психологически привързани към определени вкусови съчетания. Разнообразете своето меню. Не залагайте само на познатото. По този начин ще си дадете възможност да обогатите трапезата и да направите по-полезно всяко едно хранене. Търсете удоволствие във всичко – не само храната.




Добави коментар