Кетогенната диета - най-здравословна

903
Кетогенната диета - най-здравословна

Тя получи признание като едно от най-ефикасните средства за борба със стареенето

Американски медици, съвместно с водещи диетолози, изясниха, че кетогенната диета е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве, съобщи Лайф, цитиран от Дарик радио. Тя получи признание като едно от най-ефикасните средства за борба със стареенето, тъй като допринася да се укрепи здравето на костите и съхранява мозъка в състояние на "повишена" готовност за решаване на сложни задачи.

Какво е кетогенна диета?

Кетогенната диета е базирана върху пълния отказ от хранене три пъти на ден. При кетогенната диета се увеличава приемът на мазнини. Намалява се приемът на въглехидрати и се свежда до минимум приемът на белтъчини. Причината е, че ниското количество въглехидрати в храната ще принуди черния дроб да трансформира мазнините в кетони. Кетоните са естествен заместител на глюкозата.

Целта на тази диета е да задвижи метаболитния процес в тялото, като идеята не е да гладуваме, за да изчерпим калории, а да изчерпим въглехидрати. Телата ни са силно адаптивни към онова, с което ги захранваме - когато това са мазнини за сметка на въглехидратите, започваме да горим кетони като първоначален енергиен източник.

При изготвянето на режим за кетогенна диета може да включим следните храни:
  • Агнешко, говеждо, свинско и пилешко месо
  • Яйца, риба и морски дарове
  • Пълномаслени сирена и извара
  • Бели риби и рибни филета
  • Студено пресовани растителни масла – зехтин, маслини
  • Масло гхий, кокосово масло
  • Авокадо, ядки
  • Тиквички, аспержи, краставици


И не по-малко важно е да забравим за следните храни:

  • Бобови култури
  • Зърнени храни
  • Картофи и други нишестени изделия
  • Преработени и рафинирани храни
  • Продукти с изкуствени подсладители
  • Прясно и кисело мляко
Учените установили, че кетогенната диета допринася човек правилно да определи дажбата си, да се подобри функционирането на всички вътрешни органи, отговарящи за храносмилането и сърдечносъдовата дейност, както и да се намали рискът от тежки мозъчни увреждания, като болестта на Алцхаймер или старческа деменция.

Все пак има и група хора, които трябва да забравят за кетогенната диета.
  • Хората с нарушение в обмяната на мазнини трябва да забравят за кетогенна диета;
  • Режимът не е подходящ за бременни и кърмачки, защото не се определя като балансирано хранене;
  • Ако сте трениращи и изпълнявате високо интензивни интервални тренировки (HIIT), то с кетогенна диета може да си докарате сериозни проблеми, защото глюкозата ще ви е крайно недостатъчна.


Добави коментар