Какво да ядем преди тренировка

40
Какво да ядем преди тренировка

Диетолог развенчава популярен мит

Диетологът Светлана Фус сподели още един трик със своите последователи в Instagram. Какво да ядем преди тренировка, за да бъде тя максимално полезна?
40-60 минути преди да влезете в залата, необходимо е да изядете порция сложни въглехидрати. Те ще ви заредят с енергия.

Забравете правилото „Не бива да се яде 2 часа преди тренировка и 2 часа след нея“. В този случай вие не ядете повече от 5-6 часа, което означава, че 2 часа след силова тренировка ще изпитвате вълчи глад и рискувате да преядете.

Под „въглехидрати“ се има предвид, разбира се, - сложни. Не посягайте към банички и бонбони.

Тогава какво?

Отлично решение за закуска преди тренировка е неголяма порция каша или пълнозърнести макарони, филия пълнозърнест хляб. Тези въглехидрати ще ви дадат сили, а това означава, че ще изразходвате много енергия в залата.

Ако след тренировката усещате умора, може да изядете нещичко веднага. Подберете нещо, което съдържа протеини и въглехидрати. Например, риба или птиче месо плюс зеленчуци и каша. Към това хранене може да добавите плодове или сушени плодове.

Глюкозата повишава нивото на инсулина в кръвта и помага на протеините по-бързо да се усвоят.

Най-важното правило за храната след тренировка – тя не бива да е мазна.



Добави коментар