Какво да не правите, ако сте решили да отслабнете

504
Какво да не правите, ако сте решили да отслабнете

Стига с поучаването от грешки, по-добре ги избегнете

В началото на пътя към идеалното тяло следва да се пазим от няколко грешки стъпки.

Когато започваме режим с цел отслабване, иска ви се до няколко седмици да видите идеална фигура и да попълните гардероба си с дрехи с няколко размера по-малки. Това не е реалистично. Здравословното отслабване е продължителен процес, който изисква поне половин година и повече. Важно е да се избавите от излишните килограми по правилния начин. В противен случай рискувате хормонални проблеми и развитие на нежелани болести.

Как да отслабвате без да правите грешки?

1/ Не изключвайте от менюто определени продукти
Разбира се, ако става дума за сладкишите и фаст фууда – това е правилно решение. Но ако от менюто си елиминирате млечни продукти и глутен, то това може да се отрази негативно върху здравето ви.

Американският диетолог Адина Пиърсън смята, че може да ги спрете, само ако имате алергия към тях. В противен случай трябва да останат. Тя уточнява, че в тези продукти се съдържат пълноценни протеини, витамини и калций, които са основополагащи за организма.

2/ Не бива да игнорирате сигналите за глад
Балансираното хранене не означава, че трябва да рупате салата и да гледате с гладни очи. Ако след „диетичен обяд“ усещате глад, то значи нещо не е наред. Трябва да се вслушвате в организма си. Съставяйте менюто така, че в него да присъстват въглехидрати, протеини, фибри и мазнини.

3/ Не променяйте всичко наведнъж
Не бива от първия ден да елиминирате всички вредни храни и да тренирате по два пъти дневно. По този начин бързо ще капитулирате. Диетологът Едуин Кларк съветва постепенно да усвояваме нови навици. Например като начало променете леко менюто, след това започнете да тренирате редовно.

4/ Не тренирайте вместо сън
За да започнете да тренирате и да се храните по нов начин, необходимо е време. Не жертвайте съня заради новите си навици. По-добре е да тренирате вечерно време – 2 часа преди сън, или сутрин – когато така или иначе губите около час в разглеждане на социалните мрежи.

По време на сън хормоните на глада и ситостта се балансират, мускулите се възстановяват.

5/ Не избирайте тренировките според количеството изгорени калории
Една от най-разпространените грешки за новаци – избират онези упражнения, които предлагат горене на максимум калории за минимум време. Тези тренировки изискват подготовка. Ключово е натоварването постепенно да се увеличава. Заложете на физически упражнения, които ви харесват.



Добави коментар