Как да задържите килограмите след отслабване

137
Как да задържите килограмите след отслабване

И кои са основните грешки, поради които старанието ни отива на вятъра

Качването на килограми след спазването на диета е разпространено явление, с което се сблъсква всеки втори отслабващ. В най-добрия случай се връщат само загубените килограми. В най-лошия – се добавят и още няколко.

На практика само около 20% от хората, спазвали диета, които започват с тегло над нормата, в крайна сметка успешно отслабват в дългосрочна перспектива. Това означава, че за мнозина отслабването и надебеляването се превръща в безкраен ритуал.

Основните причини за надебеляване след диета

1/ Спазване на твърде строг режим на хранене

2/ Неправилно мислене
Т.е. смятате, че бързото решение е ключът към успеха, а не дългосрочният път подобряването на вашето здраве.

3/ Отсъствие на устойчиви хранителни навици
Много диети са съсредоточени върху правила, а не върху промяна на начина на живот. Ако сте свикнали да се храните по определен план, то след приключването на диетата, вие ще се завърнете към обичайния режим. А с него сте надебелели!

Как да закрепите резултата от спазването на диета?

1/ Усвоете нови хранителни навици
Преди всичко трябва да разберете, че здравословният начин на живот и балансираното хранене не са спринт, а маратон. Поинтересувайте се от храната, която си струва да давате на организма си. Как тя му влияе?

Направете балансираното хранене ваш навик.

Полезни елементи от новия режим: редовно закусване, прием на достатъчно вода, консумация на пресни плодове при всяко хранене.

2/ Физическо натоварване
Редовните физически натоварвания ще спомогнат да поддържате теглото си.

3/ Позволете си и „забранени“ храни
На етапа на задържане на теглото е важно психологически да се оттласнете от „състоянието на диета“ и хранителните забрани. Позволете си да изядете в неголеми количества любими продукти.


4/ Слушайте организма си
За да поддържате теглото си, трябва да се научите да слушате тялото. Често храната ни спасява от лошо настроение, стрес и скука. Постарайте се да разберете и овладеете чувствата, които засилват апетита ви.

5/ Контролно замерване
Важно е да следите постигнатия резултат. Не позволявайте да се отклонявате сериозно от него.



Добави коментар