Как да ядем пица и паста, но без да надебеляваме?

393
Как да ядем пица и паста, но без да надебеляваме?

Пицата и пастата, колкото и да е странно, са не само вкусна, но и здравословна храна

Пицата и пастата, колкото и да е странно, са не само вкусна, но и здравословна храна. А с варено говеждо месо, което често се появява в различни диети за отслабване, в Япония се свързва цял ритуал, въпреки че като цяло те не обичат много месото, пише Риа Новости. Вижте кои храни е полезно да вземете от различни кухни по света и как да ядете пица и да не напълнявате.

От истинската паста не се дебелее

Една от най-популярните национални в света като цяло е италианската. Но колко полезна е тя? Пица, паста е първото нещо, което ви идва на ум. "Нашата се счита за една от най-здравословните. Това косвено се потвърждава от дълголетието на италианците. Дори в много напреднала възраст (над 90 години) те остават активни и весели", казва собственикът на верига от ресторанти шеф Луиджи Подди.

Италианската кухня се основава на зеленчуци, плодове, зърнени храни, бобови растения, както и морски дарове, сирена, месо. Освен това зеленчуците и плодовете са сезонни, за предпочитане от собствената им градина.



Паста - само от твърда пшеница

"Такава паста дава енергия и в нея има умерено количество калории. Тези, които са особено внимателни за фигурата си, да добавят по-леки зеленчукови сосове", обясни Луиджи Пожи, който е категоричен, че от истинските тестени изделия не се напълнява.

Не повече от пет съставки

Дори пицата не е нездравословна храна, на за да не надебелявате от нея, трябва да използвате специално високо протеиново брашно, тестото трябва да се остави да престои поне 48 часа, а резултатът е въздушен, лесно смилаем продукт, който не провокира жажда по време на храносмилането.

„Друга тайна на италианската кухня е простотата на рецептите: в едно ястие трябва да има не повече от пет съставки“, каза още Луиджи Поджи. Също така в Италия майонеза не се използва, а за за дресинга италианците използват екстра върджин зехтин. Същото може да се каже и за гръцката, испанската и средиземноморската кухня като цяло, която се смята за една от най-здравословните в света.

Трябва да внимавате с маслото

„Много хора смятат, че колкото повече е то, толкова по-здравословно е", отбелязва Екатерина Муравьова, експерт по корекция на теглото и психология на храненето. „Това е доста опасна заблуда", смята тя.

Кухня на дълголетието

В Япония много хора са на възраст над 100 години, а най-старият обитател на Земята е японката Кейн Танаке, която е родена на 2 януари 1903 година. Така че не напразно местната кухня е призната за стандарт за здравословно хранене. „Имаме важни нюанси, ритуали и правила", обясняват от Японската национална туристическа организация (JNTO). „Нашите готвачи готвят само с пресни съставки, така че всяко ястие е част от сезона.", добавят те.

Дори преди 150 години японците са били много предпазливи към месото. Сега говеждото Wagyu е известно по целия свят. Европейците особено обичат пържолите от него.

Но за привържениците на здравословния начин на живот има шабу-шабу, а похапването му е цял ритуал. За да го приготвите ще ви е необходима тенджера с вряла вода и тънко нарязани зеленчуци и месо. Първо се слагат зеленчуците, за да стане бульона. След това нарязаното на тънки парчета говеждо месо се потапя за кратко в бульона.

Но все пак основата на всички ястия е оризът. Рибата, морските дарове, зеленчуците и гъбите също са много важни. Рибата и морските дарове съдържат необходимия ни йод, както и огромен набор от микроелементи и витамини.

Диетологът Инна Кононенко обяснява в своя блог колко полезни са морските дарове, посочва Darik News. Например, 100 грама миди съдържат 16 процента от дневния протеин с аминокиселини, които не се съдържат в рибата или говеждото месо.Скаридите съдържат провитамин А за зрение, витамини от група В за укрепване на косата и ноктите, витамини D и Е, които поддържат кръвоносната система, витамин С, който е полезен за имунитета.

Добави коментар