Как да вдъхновите детето да учи

79
Как да вдъхновите детето да учи

5 съвета от психолог

Защо не бива да хвалите детето за способностите му, може ли да се сравняват децата помежду им и струва ли си да пишете домашното на първолака? Ето какво казва професорът по психология и автор на книгата „Отдалечете се от детето! Прости правила на мъдри родители“ Марина Мелия.

Не са нужни общи фрази за ползата от ученето
Ако видите, че училищните дела са отишли на втори план за детето, то не иска да учи, то като начало установете каква е причината. След това действайте. Никога не призовавайте детето да учи, особено тийнейджър. Всякакви общи приказки от рода на - „Трябва да учиш, защото иначе какво ще правиш като пораснеш?, не вършат работа.

Хвалете за старанието, а не за способностите
Родителите често питат експертите дали да хвалят децата си за техните успехи. Децата имат нужда от хвалене. То обаче не бива да поощрява природни способности, а старание, търпение и упоритост.

Не сравнявайте детето с други деца
Родителите обикновено смятат, че сравнявайки, те показват на детето си пътя за развитие. В реалността подобни сравнения не водят до положителен резултат.
Децата долавят, че са подценявани.

Не трябва да сравнявате детето нито в лоша, нито в положителна посока.

Единственият човек, с който може да сравнявате детето, това е самото то в миналото. Дори тези сравнения трябва да бъдат максимално конкретни.
Например, ти днес направи 10 лицеви опори, а вчера само 7. Това е прогрес. Ти си страхотен! Този подход изисква от родителите допълнителни усилия и внимание, но е абсолютно оправдан.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Уже 6, школа. Так быстро… Не хотел обычного формата, в тренде домашнее обучение. 5 часов в 40 м.кв., 30 человек, 45 мин и один преподаватель. Напоминает коровник, извините. На одного до 2х мин. внимания, о каких знаниях, творчестве, личности идет речь? И после дня школы еще дома мин. час. А спорт, останется на первом месте, вопрос - КАК? Но, жизнь внесла коррективы, и вариантов не осталось. Надежда еще теплится, и при удобном случае воспользуемся новым законодательством в образовании, просто заявление директору и цепи порваны! #6лет #школа #домашнееобучение #ребенокшкола #начальноеобразование #выборформыобучения #6years #school #homeschooling #childschool #elementaryeducation #selectionoflearning

A post shared by From conceiving to ... (@papa_s__family) on



Процесът е по-важен от резултата
Много родители смятат, че поощрение се дава само при постигнат резултат.

Ако вземеш изпита с отличен, тогава ще ти купя таблет!

Изследвания сочат, че поощряването на процеса е по-ефективен подход. До този извод е стигнал професорът от Харвард Роланд Фрайер. Той е наблюдавал 36 000 ученици в над 200 училища. При това възнаграждението не било свързано с пари или призове. Може да става дума за обичайна похвала или пък „отплащане“ с интересни за детето занимания.

Т.е. важни са тактическите победи, а не стратегическите.

Учете детето на самостоятелност
Често ме питат, казва Марина Мелия, трябва ли да стоим с детето дълги вечери и заедно да пишем домашните? Някои учители и психолози вярват, че е задължително родителите да се занимават с децата. Други смятат, че не бива.

Мелия е на мнение, че тук трябва да се подходи индивидуално. Колкото деца, толкова стратегии и тактики на поведение.




Добави коментар