Как да се погрижим за психичното си здраве? Няколко съвета

2310
Как да се погрижим за психичното си здраве? Няколко съвета

Колко често сме си казвали и сами на себе си „я се стегни малко“, когато уж всичко ни е наред, а ни се плаче с глас?

Колко често сме си казвали и сами на себе си „я се стегни малко“, когато уж всичко ни е наред, а ни се плаче с глас? Колко често приятели споделят, че са потиснати, а ние започваме да им изброяваме всички добри неща в живота им, за да им покажем, че „няма смисъл“ да са тъжни?

Истината е, че тъгата и потиснатостта не са само „каприз“. Те са ясни сигнали за проблеми с психическото ни здраве и за турбулентност в живота. И трудно минават със „стегни се“. Как да си помогнете или да помогнете на приятел, ако тъгата, раздразненото настроение, неудовлетворението от живота са се настанили трайно в живота ви?

Ето няколко съвета, представени от Darik News:

Имаш право да си нещастен


На първо място нека уточним, че негативните чувства са напълно нормални и здравословни. Имате право да ви е тъжно, да не се усмихвате, да сте ядосани или гневни, когато има повод за това. В днешния свят на „вечно щастие“ сякаш е забранено да си нещастен, защото „имаш всичко“, „всичко ти е наред“ и „мисли позитивно“. Вечното щастие не е нито възможно, нито постижимо, но това не означава да живеете във вечно нещастие, разбира се.



Пази се от преумора и стрес

Двете основни причини за липса на настроение и удовлетвореност от живота са умората и стреса. Те са нашите непрестанни спътници в живота на все по-бързи обороти. Когато усетите, че ви обхваща лошо настроение и крещите или плачете без причина, на първо място си вземете почивка. Два или три дни в месеца далече от офиса и домакинските задължения ще ви помогнат да се заредите с нови сили.

Търси си приятни преживявания

Залутани в ежедневните си задачи, забравяме да си създаваме приятни емоции. Не е нужно да са свързани с екзотични пътувания или скъпи покупки. Просто отделяйте по 30 минути всеки ден за нещо приятно – да послушате музика, да си вземете душ, да се завиете с едно топло одеялце и просто да си полежите – това са лесни за правене и много благотворни за доброто настроение занимания.

Помогни на тялото, за да помогнеш на душата

Връзката между физическото и психическото „Аз“ е отношения на непрекъснат обмен – ако тялото е изморено, душата страда. Ако душата страда прекалено дълго, това се отразява на тялото като безсъние, плачливост, различни тикове, хормонални смущения.


Добави коментар