Как да се храним, когато сме болни

315
Как да се храним, когато сме болни

Съветите на диетолога

Когато сме болни, важно е да отделим внимание на хранителния си режим. Какви витамини да добавим към менюто и какво да предпочетем като храна?

В период на вирусни заболявания е препоръчително храненето да бъде разнообразно и балансирано. За да се защитите от вируси, необходими са ви аскорбинова, лимонена и други органични киселини, витамин Е, цинк, селен, мед, манган, йод и желязо.

Комбинацията от тези елементи прави имунната система по-силна. Не трябва обаче да приемете колкото се може повече витамини, така ще пренатоварите организма.

Как да действате в подкрепа на организма по време на болест?

-    Ограничете консумацията на сладки храни. Глюкозата е благоприятна среда за болестотворните микроби. Освен това, когато ядете твърде много сладко, отслабва работата на основния имунен орган – червата.
-    Яжте каша. Овесена, от елда, оризова – тя е богата на селен, който помага на организма да се справи с вирусите.
-    Добавете в ястията чесън. В него се съдържа алоцин, който притежава противомикробно действие.
-    Добавете източници на витамин С. Цитруси, замразени ягоди и др. Помнете, че в първите дни от боледуването, особено когато гърлото е възпалено, посочените плодове влияят негативно на лигавицата. Дразнят я. Изберете по-малко кисели плодове. Например, киви. В две кивита се съдържа повече от половината дневна норма витамин С.
-    Яжте сготвени зеленчуци. Заедно със зърнените храни те снабдят организма с целулоза, който спомага за по-бързо извеждане на токсините от организма.
-    Пийте повече чиста вода със стайна температура.
-    Почивайте си!




Добави коментар