Как да разпуснем след тежък ден?

68
Как да разпуснем след тежък ден?

Релаксирането може и да не е толкова просто, колкото си мислим

Всеки чака с нетърпение да свърши работа след дълъг и натоварен ден. Очакваме, че когато приключим със задълженията си, ще последва лесната част от денонощието. Невинаги, казват психолозите и предупреждават, че релаксирането може и да не е толкова просто, колкото си мислим.

Разходката, четенето на книга и срещите с приятели звучат като чудесни начини да се „изключим“ след дълъг ден и въпреки това много от нас все още срещаме трудности с отпускането. Особено ако е свързано със стрес на работното място, увеличен многократно по време на тази пандемия. Това може да е проблем, когато хормонът на стреса кортизол, който по ирония на съдбата също така позволява да работим ефективно, не е достатъчно снижен, казва Джулия Крампиц, немски здравен експерт, специализиран в психологията на работното място.

В дългосрочен план не е здравословно, ако мислите ни продължават да кръжат около служебни проблеми дълго, след като сте изключили компютъра. Само тези, които могат да се отпуснат, наистина ще могат да си починат и да се възстановят, пише „Сабах“, предаде БГНЕС. За щастие има някои трикове, които могат да помогнат за това.



1. Изключете вашите устройства

Първата стъпка към релакс е и същевременно и най-простата, и най-трудната, и за мнозина ще е трудно да я следват: Изключете компютъра и смартфона си - изключен, а не само на самолетен режим. Но не го заменяйте с включване на друго устройство като телевизора. Чрез изключване на всичко, което може да сигнализира по някакъв начин, тялото и умът ви ще бъдат облекчени.

2. Станете господар на рутинните действия в края на деня

Първо поставяте смартфона си в чантата си, след това подреждате бюрото си и изключвате компютъра. След това обличате палтото си и се сбогувате с колегите. Лесно е да подцените важността на това как напускате работното място. Но като го правите съзнателно и с една и съща рутина всеки път, вие ще съобщавате на съзнанието си, че работата наистина е свършена - няма повече намеса на работни мисли.

3. Намерете моменти за себе си

Може да сте напуснали работното си място, но това не означава, че сте спрели да работите. Не става въпрос само за работното ви място, но и за ежедневните задачи като грижите за децата, почистване и пътуване до работа.Те ще натоварят ума и тялото ви. Ето защо намирането на малки моменти за себе си е толкова важно - моменти, в които да се насладите на чаша любима напитка или да вземете душ или вана. Без значение какво е, съзнателната грижа за себе си е жизненоважна, за да постигнете пълен релакс.

Добави коментар