Как да отслабнете по време на бременността, но без да навредите на себе си и детето?

225
Как да отслабнете по време на бременността, но без да навредите на себе си и детето?

Не се самозалъгвайте, че след раждането излишните килограми ще се изпарят

Повечето жени възприемат бременността като време на абсолютна свобода по отношение на храненето. Повече почивка, похапване на каквото ни се е дояло, грижа за себе си и наслаждаване на живота. Роднините често се въртят около бременната жена, за да угодят и да й спестят излишни усилия. Именно това нездравословно разбиране на бременността тласка жените след раждането към сблъсък с ужасяващи последици за фигурата.

Оказва се, че стабилните 56 килограма са се превърнали в 75+, а тялото сякаш ни е чуждо. Детето вече е родено, а сякаш още е вътре в нас.

Как да се преборите с излишните килограми по време на бременността без вреда и за вашето здраве, и за това на бебето.

Опасностите на излишните килограми

Ако смятате, че може да ядете всичко наред и когато ви хрумне по време на бременността, да се надявате, че след раждането излишните килограми ще изчезнат с щракване на пръстите – лъжете се.
-    Рязкото покачване на теглото провокира задържане на вода. Заплашва ви покачване на артериалното налягане и проблеми с бъбреците.
-    Поради постоянното похапване на сладки и мазни храни, на тестени изделия, се повишава рискът от развитие на диабет.
-    Още един проблем е налице – риск от хемороиди, а също така чести проблеми с изхождането.

Калоричност и меню

Средностатистическата жена, която работи в офис и рядко посещава фитнеса, консумира около 1500-1700 калории на ден. През бременността може да си позволите да увеличите приема на калории през първия триместър до 2000 ккал. През следващите два триместъра добавете по 500 калории. Не повече. Двойните порции са мит!

Идеалното меню
Знайте, че за да отслабнете по време на бременността без да навредите на себе си и бъдещото ви дете, не бива да правите експерименти със строги диети или пък радикални разтоварващи дни.

Спазвайте няколко правила:
-    Яжте често – например, 5 хранения за ден.
-    Старайте се да консумирате по-малко тестени изделия. Вместо тях яжте повече плодове, извара и сирене.
-    Отложете храната от веригите за бързо хранене за след раждането.
-    Откажете се от консервите и колбасите през първите месеци от бременността.
-    Не консумирайте чай или кафе, тъй като те задържат вода в организма.

Разтоварващи дни

Ако не търпите екстремни методи за прочистване на организма, не бързайте да прибягвате до помощта на разтоварващите дни. Подобни решения трябва да се взимат след консултация с лекар. Той ще ви посъветва как да действате.

-    Не провеждайте повече от 1 разтоварващ ден на две седмици.
-    Изберете за деня 1-2 полезни продукта, които ще ядете.
-    През деня пийте много течности. Ако усетите световъртеж или други неприятни симптоми, прекратете разтоварващия ден.
-    Помнете, че калоричността на менюто през разтоварващия ден не бива да бъде под 1300 ккал.




Добави коментар