Как да нормализираме хормоналния фон

182
Как да нормализираме хормоналния фон

11 стъпки за здраве

Всеки човек трябва да се грижи за хормоналното си здраве, доколкото върху работата на ендокринната система влияят не само възрастта, гените и болестите, но и менюто, начина на живот, лекарствата, които се приемат, и т.н.

Как да възстановите хормоналния си фон?

1/ Хранете се здравословно. Бъдете физически активни.

2/ Спете не по-малко от 7 часа.

3/ Не се увличайте по консумацията на захар и тестени изделия. Заменете ги с каши и пълнозърнест хляб. Така ще се предпазите от развитието на диабет.

4/ Не бива постоянно да сте нащрек, дали няма рязко да падне нивото на кръвната загуба. Това предупреждение касае хората, които са болни от диабет. Почивката между храненията – в рамките на няколко часа, помага на клетките да не загубят чувствителността си към инсулина.

5/ Дневната норма йод е до 150 грама. Старайте се да приемате йод, тъй като той помага на щитовидната жлеза да изработва нужните хормони. Заобичайте йодираната сол, рибата и морските водорасли.



6/ Следете теглото си и обиколката на талията. Тези показатели е желателно да проследява и личният лекар. Теглото, съотношението на талията и бедрата – това са индикатори на риска от хормонални проблеми и сърдечно-съдови болести.

7/ Не пийте хормонални препарати, включително контрацептиви – без предписанието на лекар.

8/ Спрете да пушите.

9/ Движете се. Физическата активност развлича, успокоява, помага да горите калории, понижава нивото на кръвната захар и регулира теглото. Защитава тялото от „излишните“ естрогени, които може да се появят заедно с тлъстините.

10/ Желателно е жените да намалят консумацията на алкохол. Той влияе върху обмяната на естрогена, повишавайки риска от развитие на злокачествени образувания.

11/ Не използвайте пластмаса, която съдържа фталати. Става дума за пластмаса трети, шести и седми тип. Не загрявайте храната си в пластмасови съдове, не наливайте горещо в тях. Фталатите влияят на половите органи.



Добави коментар