Как да не надебелеете застрашително през бременността

680
Как да не надебелеете застрашително през бременността

Важно е да не прекалявате със засищането на неукротимия на моменти глад

Бидейки бременна, всяка втора жена смята, че може да консумира каквато храна пожелае и то в неограничени количества и когато й се прииска. Така де… нали яде за двама!

Истината е, че тази нагласа е неправилна. Вкусовите предпочитания на бременните жени действително може да се променят и в някои случаи е допустимо да си позволите да изядете 1000 излишни калории, когато ви се прииска. Това обаче не бива да се превръща в навик.

Първо, настройвайки се да се насладите на поредното парче торта, представете си, че това ще доведе не само до увеличаване на корема ви, но и ще повлияе върху развитието на бъдещото ви дете. Колкото по-тежко е детето, толкова по-сложно ще премине раждането. Бъдете разумни!

Второ, разбира те, че след раждането всички качени килограми няма да изчезнат от само себе си. Процесът ще бъде продължителен и трудоемък. Да свалите излишните килограми през бременността може да е трудно, но да понижите количеството им е напълно възможно. Често теглото след раждането се нормализирано, но само при условие че сте се хранили балансирано през 9-те месеца.

Забравете принципа „бременна съм и ям за двама“

Вярно е, че бъдещите майки имат потребност от корекции в менюто. Те обаче не се изразяват в меню за двама. Не означава и че е разрешено да консумирате вредна храна.

Заложете на здравословната храна

Опитвайки се да се храните балансирано, отдайте предпочитание на полезните храни. Така ще си гарантиране нормално тегло след раждането. Бъдещото дете има нужда от витамини. Затова е препоръчително да се храните здравословно, особено през първите месеци от бременността.

Пробвайте нови вкусове

Ако искате силно да хапнете нещо вкусно, но да не е вредно, помислете за алтернативни решения. Например може да замените бонбоните със сушени плодове, чипсовете и сухарите – с ядки. Мазното месо – с диетично варено или печено. Виното и сладките газирани напитки – със сок, компот и т.н.

Не гладувайте

Забранете си да ограничавате менюто си. На трапезата на бременната жена трябва да присъства пълноценна храна – такава, която осигурява всички необходими вещества на плода. Яжте по-начесто, но на малки порции.

Следете теглото си

Наблюдаващият лекар със сигурност ще ви мери през определен период от време. Не пречи обаче и сами да въведете график на мерене. Така ще може да контролирате наддаването на килограми.

Движете се

Ежедневно организирайте разходки на свеж въздух. Занимавайте се със спорт за бременни. По този начин ще поддържате мускулите тонизирани, ще ви бъде по-лесно да свалите килограми след раждането.



Добави коментар